استیضاح فاطمی امین اقدام اشتباهی است/ مشکلات وزارت صمت به اقدامات نسنجیده دولت قبل برمی‌گردد

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدام اشتباهی است، گفت: احیای بیش از ۲ هزار بنگاه تعطیل شده در کشور، کاهش خودروهای متوقف شده در پارکینگ‌ها، افزایش تولید خودرو و رونمایی از چند خودروی جدید از مهم‌ترین اقدامات وزارت صمت در یک سال اخیر است.

عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، اظهار کرد: یکی از بهانه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح فاطمی امین به وضعیت بازار خودرو برمی‌گردد.

وی افزود: این در حالی است که تولید خودرو در سال جاری با افزایش چند برابری روبرو بوده است و از طرف دیگری باید به این نکته اذعان کرد.

مشکلات وزارت صمت به اقدامات نسنجیده دولت قبل برمی‌گردد

این کارشناس اقتصادی گفت: مشکلات و مسائل گوناگون وزارت صمت به اقدامات نسنجیده دولت قبل برمی‌گردد، به طوری که این دولت‌ها اقتصاد کشور را به برجام مشروط کرده بودند، در حالی که توجهی به رشد و افزایش تولید، دانش بینان شدن تولیدات کشور، تقویت نهاده‌های آن و یا تصحیح الگوی مصرف نشد.

شیخی ادامه داد: در طول یک سال اخیر اما باید از نو زیرساخت‌های اقتصادی تخریب شده در دولت قبل اصلاح شده تا وزیر صمت بتواند بر اساس آن کارهای جدیدی صورت داده و آرام آرام بخش‌های مختلف صنعت را توسعه دهد.

استیضاح وزیر صمت اقدام اشتباهی است

وی بیان کرد: از اساس استیضاح وزیر صمت اقدام اشتباهی است، به طوری که طی سال‌های اخیر رئیس جمهور همواره به دنبال احیای صنایع و کارخانه‌های تعطیل شده در کشور بود به همین دلیل از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون وزارت صمت بیش از ۲ هزار بنگاه تولیدی را احیا کرده است.

کاهش خودروهای متوقف شده در پارکینگ‌ها و افزایش تولید خودرو

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: کاهش خودروهای متوقف شده در پارکینگ‌ها و افزایش تولید خودرو در کشور و رونمایی از چند خودروی دیگر در کشور را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات وزارت صمت طی یک سال اخیر دانست.

شیخی گفت: وزیر صمت پژو و ۴۰۵ را هم به‌خاطر بی کیفیتی از رده خارج کرد و تولیدات جدید از جمله خودروهای برقی می‌توانند جایگزین این محصولات شوند.

وی در پایان تاکید کرد: مشکل صنعت خودرو عدم واردات آن نیست، بلکه باید انحصارزدایی از آن کرد و صرفا تولیدات محدود به دو خودروساز دیگر نباشد، به طوری که با حمایت دولت و سرمایه مردم می‌تواند تعداد خودروسازان را بیشتر کرد، از طرف دیگر افزایش تولید سیمان و بهبود وضعیت بازار این صنعت و افزایش تولید فولاد در کشور را می‌توان از دیگر اقدامات مطلوب وزیر صمت عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha