معاون وزیر صمت: ۲ هزار واحد تولیدی راکد در کشور        راه‌اندازی شد

یزد- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: ۲ هزار واحد تعطیل شده و راکد کشور در دولت سیزدهم، فعال و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا "محمد مهدی برادران‌" روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: این آمار، قابل مقایسه با سال های قبل نیست؛ همچنین رشد اقتصادی کشور در سه ماه اول امسال به ۵.۱ درصد رسید که این رشد هم قابل قیاس با سال های قبل از آن نیست.

رشد اقتصادی کشور در سه ماه اول امسال به ۵.۱ درصد رسید که این رشد قابل قیاس با سال های قبل از آن نیستوی با بیان اینکه در حوزه صادرات هم کشور رشد قابل توجهی داشته افزود: در استان یزد ۳۲۰۰ واحد تولیدی فعال وجود دارد که در یک سال و نیم آینده یکهزار واحد صنعتی دیگر به آن افزوده می شود.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد خام فروشی صنایع، فولاد ، مس و نفت هم اظهار داشت: در این زمینه ، وزارت صمت برنامه های مختلفی دارد که ماده اولیه را به قیمت ارزان صادر نکنیم.

برادران به فرصت های شغلی ایجاد شده از سوی واحدهای صنعتی در برخی استانها هم گریزی زد و یادآور شد: در برخی شهرها و از جمله یزد، فرصت های شغلی خوبی فراهم شده و برخی واحدهای تولیدی نیازمند نیروی کار فعال هستند . 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم در این دیدار گفت: باید در همه امور از جمله آموزش، تحول ایجاد شود؛ سیستم آموزشی ما در مدارس همان روش قدیم است و به دانش اموزان ما سطحی آموزش داده میشود؛ باید اندیشه ورزی، خودباوری و تدین آموزش داده شود.

آیت الله محمد رضا ناصری افزود: اگر دانش اموزان ما آموزش فهمیدن را همراه با تزکیه نفس یاد بگیرند و خودباوری خود را تقویت کنند قطعا در بسیاری از امور خودکفا می شویم.

وی بر آموزش نیروی کارگری در واحدهای تولیدی تاکید کرد و تصریح نمود: باید به کارگران آموزش داده شود و استعدادهای آنها خودکفا گردد؛ نه این که کارگر ما با همان شغل کارگری بازنشسته شود.

ناصری با اشاره به برخی مشکلات در حوزه معادن هم گفت: همه ذخایر از استان یزد می رود اما نفعی برای استان ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha