کتابخانه‌های مهاباد با ۷۵ هزار جلد کتاب تجهیز شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: کتابخانه‌های این شهرستان با بیش از ۷۵ هزار جلد کتاب، نسخه گویا و لوح فشرده تجهیز شد.

حسن سالاری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده در این کتابخانه ها نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه با کاهش بیماری کووید ۱۹ تمایل مردم به حضور در کتابخانه های عمومی بیشتر شده است، اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بطور میانگین ماهیانه چهار هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با اشاره به اینکه در روستاهای با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این شهرستان، کتابخانه عمومی دایر می‌شود، افزود: هم اکنون سه روستای آگریقاش، یوسف‌کند و قم قلعه این شهرستان به لحاظ جمعیتی شامل این طرح می‌شوند و در صورتی که زمینی در این روستاها اهدا شود، توسط مسکن و شهرسازی احداث و نهاد کتابخانه‌ها آن را تجهیز می کند.

وی افزود: دایر کردن کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی می تواند نقش مهمی در ارتقای سطح مطالعه، دسترسی آسان به منابع، ماندگاری جوانان تحصیل‌کرده در روستاها و حتی ادامه تحصیل دانش آموزان داشته باشد.

سالاری یادآور شد:  هم اکنون شهر گوک‌تپه دارای یک کتابخانه مجهز است و در شهر خلیفان هم در صورتی که مکانی در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گیرد، به عنوان کتابخانه عمومی تجهیز خواهد شد.

وی  تاکید کرد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha