غیبت دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا برای پنج روز موجه است

مشهد-ایرنا-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با نسخه پزشک برای هیچ دانش‌آموز مبتلا به آنفلوانزا غیبت غیر موجه منظور نمی‌شود و طبق پروتکلها برای بهبودی کامل آنان پنج روز استراحت نیاز است.

صفدر سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان و ابلاغ پروتکلهای بهداشتی به مدارس، تاکید شده است که دانش آموزان مبتلا به هیچ وجه نباید در کلاس درس حاضر شوند تا خطری برای سایر دانش‌آموزان وجود نداشته باشد

وی بیان کرد: همچنین استفاده از ماسک برای سایر دانش‌آموزان الزامی است و رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله تهویه مطلوب در مدارس نیز از سوی اولیای مدرسه ضروری است.

سلطانی ادامه داد: در پی کاهش شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در جامعه کاهش یافته است، بنابراین با آغاز فصل شیوع بیماری آنفلوانزا در جامعه شاهد افزایش درگیری افراد جامعه و دانش‌آموزان با این بیماری هستیم.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در اخذ گزارشات میدانی از مدارس مشخص شد که در برخی مدارس بین پنج تا ۶ دانش آموز مبتلا داریم، بنابراین توصیه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت دیگر اصول بهداشتی از جمله شستن دستها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: طی جلسه مشترک روز گذشته با حضور نمایندگان فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان غذا و دارو  و نیز این اداره کل وضعیت شیوع بیماری در میان دانش آموزان و ضرورت تصمیم‌گیری در این زمینه بررسی شد و بر این اساس ادامه کلاسها به صورت حضوری مورد تاکید است و به هیچ وجه تعطیلی مدارس را نداریم.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز است که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور میباشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha