۳ آبان ۱۴۰۱، ۵:۵۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84922468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا ورود سه فرمانده ارشد سوریه به خاک خود را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- ایالات متحده آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که سه تن از فرماندهان ارشد سوریه را که مدعی است آنان در حملات شیمیایی در سال ۲۰۱۳ دست داشتند، از ورود به ایالات متحده منع کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، ورود این افراد به آمریکا به ادعای دست داشتن آنها در حملات استفاده از گاز سارین در منطقه "الغوطه" در سوریه در آگوست ۲۰۱۳ میلادی که در جریان آن یکهزار و ۴۰۰ تن کشته شدند، ممنوع شده است.

در بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا آمده است که این سه نظامی سوری سرتیپ "عدنان عبود حلوه"؛ سرلشکر "غسان احمد غنام" و سرلشکر "جودت صلیبی مواس و خانواده‌های مستقیم آنها هستند.
بازرسان سازمان ملل متحد به شواهد روشنی در آن زمان رسیدند که نشان میداد که در این حملات که غوطه را هدف قرار داده است از موشک‌های زمین به زمین مجهز به گاز سارین استفاده شده است.
 
شورای اروپا نیز ۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که تحریم های اعمال شده علیه افرادی که از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ تمدید می کند که شامل پنج فرد مرتبط با دولت سوریه بود.

این نهاد  سال ۲۰۱۸ با هدف مبارزه با انتشار و استفاده از سلاح شیمیایی این تحریم‌ها را آغاز کرد و مقرر شده بود که تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ ادامه یابد.

این درحالی است که سوریه همواره این اتهامات را رد کرد و در بیانیه‌های بسیاری در آن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ادعای واشنگتن مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی در حومه دمشق در سال ۲۰۱۳ را رد کرده است.
در همین راستا، وزارت امورخارجه روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که هدف از انتشار اخبار استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی تبرئه تروریست‌ها و توجیه برای حمله احتمالی خارجی به سوریه است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha