۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84922452
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسکو: نیروهای روسیه برای عملیات مقابله با آلودگی رادیواکتیو آماده هستند

تهران- ایرنا- به دنبال احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای خود را برای انجام عملیات در شرایط آلودگی رادیواکتیو آماده کرده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه خطاب به وزرای دفاع کشورهای غربی گفت که مسکو معتقد است که اوکراین برای استفاده از بمب کثیف با مواد رادیواکتیو برای انتشار آلودگی در منطقه وسیعی آمادهمی شود.  
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش این کشور روز دوشنبه تلفنی با همتایان آمریکایی و انگلیسی خود گفت و گو کرده است تا در مورد احتمال استفاده اوکراین از یک «بمب کثیف» مذاکره کنند. 
به گزارش اسپتنیک، منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند. 

منابع مزبور استدلال کردند که هدف از این اقدام تحریک آمیز، متهم کردن مسکو به استفاده از سلاح کشتار جمعی در میانه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و آغاز یک کارزار جهانی ضد روسی است. 

به گفته منابع محرمانه، مدیریت کارخانه استخراج و فرآوری شرق در منطقه دنپروپتروفسک اوکراین و همچنین موسسه تحقیقات هسته ای کی یف وظیفه ساخت بمب کثیف را برعهده داشته اند. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha