۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۶
کد خبر: 84922434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محور برنامه‌های سالگرد شهید آنجفی تبیین سیره شهدا برای نسل جوان است

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: محور برنامه‌های سالگرد شهید والامقام«رحیم آنجفی» تبیین سیره شهدا برای نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» عصر دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های سالگرد سردار شهید رحیم آنجفی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: شهید آنجفی که از شهدای ملی و افتخارات استان مرکزی محسوب می شود شاخصه های زیادی برای تبیین دارد و شناخت ایشان نسبت به مبانی قرآن، اسلام و انقلاب همواره در رفتار او موج میزد و رفتار قرآنی از ویژگی های شاخص آن شهید والامقام است.

وی ادامه داد: شهید آنجفی اهل مطالعه و کار فرهنگی بود و علاوه بر اینکه یک معلم بسیجی بود، یک شخصیت برجسته دانشگاهی بود و معنویت حاکم‌ در شخصیت شهید آنجفی موجب شده بود بر دل ها و قلب ها فرماندهی کند و بسیاری از رزمندگان و شهدا در کشور از این شخصیت برجسته به نیکی یاد می کنند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه شهید آنجفی در فرماندهی و مدیریت بسیار توانمند بود ، گفت: شهید آنجفی در عملیات‌های مختلف مجاهدت های ماندگاری از خود برجای گذاشت و مصداق بارز عمل انقلابی و مدیریت جهادی بود.

وی بیان کرد: شهید آنجفی علاوه بر پیشتازی در میدان های نبرد سخت، اهل کار فرهنگی بود و امروز اندیشه و سیره این شهید بزرگوار برای نسل جوان و جدید جامعه باید به خوبی تبیین شود و قطعا الگوی موفقی برای جوانان و مدیران خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه گام دوم برنامه های کنگره شهدای استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیین است، گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید رحیم آنجفی ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید با کمک کمیته ها و کارگروه های تخصصی برنامه های مختلفی در دستور کار قرار داده و محوریت برنامه ها برای نوجوانان و جوانان است.

سرهنگ پاسدار کریمی افزود: برگزاری برنامه هایی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه ها یک ضرورت مهم ‌برای آشنایی نسل جوان جامعه با الگوهای موفق است و به فضل الهی این مهم را در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: یکی از عرصه های مهمی که شهید رحیم آنجفی در آن اقدامات و خدمات بزرگی ارائه کرده و به عنوان معلم بسیجی همواره نقش برجسته ای دارد مدرسه است و امروز وظیفه داریم این‌ شهید بزرگوار را در مدارس بیشتر معرفی کنیم.

سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی»افزود: شهید رحیم آنجفی الگوی موفق جوانان، معلمان و مدیران است و نسل جوان و نوجوان جامعه می تواند درس های زیادی از زندگی و سیره ارزشمند این شهید بگیرد.

وی با بیان اینکه شهید آنجفی اسطوره ساده زیستی و اخلاص بود، گفت: خاطرات و بیان سیره رفتاری همرزمان شهید گواهی این را می دهد که خدمات و مجاهدت های این شهید بزرگوار همواره در تاریخ ماندگار خواهد بود و امروز مراکز علمی و آموزشی نیازمند تبیین سیره شهید رحیم آنجفی است و سالگرد شهادت آن فرصتی مناسب برای شروع نهضت تبیین مکتب شهید رحیم آنجفی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله ادامه داد: چندین ویژه برنامه در روز پنجم آبان همزمان با سالگرد شهادت شهید آنجفی بر سر مزار مطهر این شهید والامقام با حضور همرزمان، هنرمندان و مردم پیش بینی شده که خاطره گویی، شعر خوانی و خطاطی وصیت نامه شهید مهمترین برنامه‌ها است.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: یکی از انتظارات مهمی که از مدیریت شهری وجود دارد فضا سازی شهری است چراکه شهید رحیم آنجفی یک شخصیت ملی و از شهدای کشور و از افتخارات اراک و استان است و مردم به داشتن چنین شهدایی افتخار می کنند و لذا انتظار می رود فضای سازی مناسبی در این راستا صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی به برکت هدایت های ولایت فقیه و مردم بصیر و آگاه و البته حضور جوانان غیرتمند در صحنه های مختلف امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

«احمدرضا نوازنی» افزود: همه ما در قبال نظام اسلامی مسئول هستیم و جهاد تبیین مهمترین رسالت در قبال دستاوردهای عظیم انقلاب و حماسه های خلق شده که امروز باید مورد توجه قرار گیرد و مهمترین مخاطب جهاد تبیین دانش آموزان هستند.

نوازنی ادامه داد: همچنین در قبال شهدا که الگوهای برتر هستند وظیفه سنگین تری داریم و باید به خوبی آنها را معرفی کنیم و همه تلاش ما باید این باشد مثل شهدا عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا و برنامه هایی در راستای ترویج ایثار و شهادت نیاز مهم امروز جامعه است، گفت: کشور در گام دوم برای رسیدن به پیشرفت نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سیره شهدا دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمنان بیمه می کند و همه مدیون شهدا هستیم و جامعه نیازمند تکریم شهدا است و مناسبت های دفاع مقدس و سالگرد شهدا بهترین فرصت برای ادای دین به شهدا است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha