۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 84922241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان حج و زیارت: امنیت زائران ایرانی در سوریه کاملا تامین است

دمشق – ایرنا – سید "صادق حسینی" با بیان این که طرف سوری تامین امنیت زائران ایرانی که به زیارت حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) مشرف می شوند را به عهده گرفته، گفت: امنیت زائران ایرانی در سوریه کاملا تامین است.

حسینی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا در دمشق، با تاکید بر این که مساله امنیت زائران ایرانی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: یک شرکت سوری مشخص شده که مسئولیت تامین امنیت زائران ایرانی را در سوریه انجام می دهد.

وی با اشاره به دیدارهای خود و هیات همراهش با وزرای سوری، اظهار داشت: در دو روز گذشته دیدارهایی با وزرای کشور، گردشگری و راه سوریه داشتیم که در خصوص توسعه اعزام زائر ایرانی به سوریه بحث و تبادل نظر گردید و  موافقت های خوبی در این زمینه انجام شد و احتمالا در دو روز آینده  تفاهم نامه ای در این زمینه بین دو طرف به امضا خواهد رسید.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این که انگیزه دو طرف برای مداومت اعزام زائر می باشد، گفت: از چند ماه گذشته اعزام زائر به خاطر یک حادثه (بمباران فرودگاه دمشق توسط رژیم صهیونیستی) متوقف شده که ما درخواست کردیم این اتفاق نیفتد و سفر زائران ایرانی به سوریه مداومت داشته باشد. 

حسینی موضوع قیمت تورهای سوریه را یکی از موضوعات مهم در اعزام زائر به این کشور دانست و اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که قیمت ها را در حدی نگاه داریم که اقشار مذهبی متمایل به این سفر معنوی از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: برای کاهش قیمت ها با طرف های سوری در خصوص اخذ برخی معافیت های فرودگاهی مذاکره شد تا خطوط ایرانی مشخص شده، بتوانند از این معافیت ها استفاده کرده و قیمت پروازها به سوریه کاهش پیدا کند؛ اگر قیمت پرواز تا حدی که ما مدّ نظر داریم کاهش پیدا کند، طبیعتا قیمت تورهای زیارتی (سوریه) هم کم شده و انگیزه برای اعزام زائر نیز به این کشور بیشتر خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت، یکی از برنامه های این سازمان همچون زائران عتبات عالیات در عراق را اعطای تسهیلات بانکی برای زائران حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دانست و اعلام کرد: با چند بانک در داخل کشور برای اعطای تسهیلات گفت وگو شده و آنها موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده اند که در نهایت به موافقت وزیر اقتصاد نیاز است که انشاالله پس از بازگشت به ایران این مساله پیگیری و انجام خواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد که «ما مصمم هستیم کار اعزام زائران ایرانی به سوریه استمرار داشته باشد و توسعه پیدا کند».

از خرداد ماه سال جاری و به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، اعزام زائران ایرانی به سوریه متوقف شده که از هشتم آبان ماه جاری دوباره زائران ایرانی در قالب دو کاروان پنجاه نفره به سوریه سفر می کنند.

سازمان حج و زیارت هم اکنون توان پذیرش و پذیرایی از 500 زائر ایرانی در سوریه را دارد که در آینده این میزان توسعه می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha