۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵
کد خبر: 84922237
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: رویکرد زیارت ارزان در قم دنبال می‌شود

قم-ایرنا-معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به حضور میلیونی زائران در قم گفت: بسترسازی برای زیارت ارزان و سهولت در رفت و آمد و اسکان زائران در دستور کار مجموعه مدیریت استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم مقیمی روز دوشنبه در نشست تخصصی گردشگری مقاومت در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: گفتمان و رویکرد مقاومت از شهرهای زیارتی شکل‌گرفته است، مؤلفه‌های اصلی مقاومت نیز مانند استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی همواره در شهرهای زیارتی موردبحث و توجه بوده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: شکل‌گیری جبهه مقاومت بیانگر قداست شهرهای زیارتی است، تهدید شهرهای زیارتی در سطح منطقه و توسعه و تقویت فرهنگ زیارت طی سالهای اخیر منجربه ارتقای فرهنگ مقاومت شده است.

مقیمی پیاده‌روی اربعین را از جلوه‌های دیگر تقویت فرهنگ مقاومت یادکرد و اظهار داشت: اتصال شهرهای زیارتی و تعمیق ارتباط بین آن‌ها سبب تقویت محور و جبهه مقاومت اسلامی خواهد شد.

وی بابیان اینکه قم دروازه ورود شیعیان به ایران است، تصریح کرد: شهر قم در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و غیر ایرانی است؛ علاوه بر اینکه صدها تن از شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف در این شهر مدفون هستند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اضافه کرد: نزدیکی اندیشه و فکر، تقارب فرهنگی و توسعه گردشگری اقتصاد از مباحثی است که می‌تواند به توسعه و تقویت محور مقاومت کمک کند.

وی ابراز داشت: توسعه گردشگری مقاومت می‌تواند در حوزه اقتصاد گردشگری استان تحول آفرین باشد.

اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت به همت شهرداری قم برگزار شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha