قارداشی: نباید از رشته‌های راکتی انتظار مدال جهانی داشته باشیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در رشته‌های راکتی انتظار مدال جهانی نباید داشته باشیم. در رده بزرگسالان در یکصد سال گذشته مدال جهانی در این ورزش‌ها نتوانستیم کسب کنیم.

مهردادعلی قارداشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره عملکرد تیم‌های ملی تنیس روی میز زنان و مردان در مسابقات قهرمانی جهان در چین، اظهار داشت: نتیجه سفرهای ملی‌پوشان در تورنمنت‌های بین‌المللی مختلف کسب مقام قهرمانی در کشورهای اسلامی و به دست آوردن عنوان پنجمی آسیا که بهترین مقام تیم ملی تنیس روی میز در ۵۰ سال گذشته و کسب ورودی به مسابقات قهرمانی جهان چین بود.

وی یادآور شد: فدراسیون جهانی ۲۲۷ عضو دارد و ۱۹۹ کشور در مسابقات جهانی نبودند و تنها ۲۸ کشور برتر دنیا در این رقابت‌ها حضور داشتند. با علم به اینکه باقی تیم‌ها از ما قوی‌تر هستند، در مسابقات جهانی شرکت کردیم. عملکرد ملی‌پوشان در این مسابقات عالی بود. در ورزش توپی و راکتی انتظار مدال جهانی نباید داشته باشیم. در رده بزرگسالان در یکصد سال گذشته مدال جهانی در این ورزش‌ها نداشتیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: ملی‌پوشان باید در این رقابت‌ها حضور یابند تا تلاش خود را بیشتر کنند. تیم ملی تنیس روی میز مردان در این مسابقات عالی و زنان بی‌نظیر بودند. در این شرایط کار ما سخت‌تر است و باید تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: برابر هنگ‌کنگ بازی را برده بودیم و تمام شده بود اما داور با یک اشتباه سبب شکست ما شد. همچنین نوشاد عالمیان دچار درد کلیه شدید شد و نتوانست بازی کند. او تا پایان مسابقات بیمار بود و به تازگی بهبود یافته است.

قارداشی یادآور شد: تاکنون تنیس روی میز ایران رشد خوبی داشت و از الان به بعد هم نیاز به امکانات بیشتر دارد. ما زیرساخت خود را با کشور رقیب مقایسه می‌کنیم و ملی‌پوشان لیاقت توجه بیشتر را دارند. کار ما سخت است.

وی خاطرنشان کرد: نوشاد عالمیان اواخر آبان ماه عازم کاپ آسیا در بانکوک خواهد شد. برای المپیک پاریس هم باید برنامه‌ریزی کنیم تا ملی‌پوشان به سهمیه برسند. شانس ما برای کسب سهمیه زیاد است و تنها فدراسیون توپی و تیمی راکتی هستیم که بارها به سهمیه المپیک رسیده‌ایم.

وی گفت: هیچ فدراسیون توپی و راکتی نتوانسته به این سهمیه برسد. آیا تاکنون فوتبال به سهمیه المپیک رسیده است؟ ۵۴ سال است که فوتبال سهمیه نگرفته است.

رقابت‌های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان از ۸ تا ۱۷ مهرماه در چین برگزار شد که تیم ملی تنیس روی میز زنان و مردان از این رقابت‌ها حذف شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha