نبی‌زاده: چین و ژاپن هم بودند، باز هم در دوومیدانی آسیا به مدال می‌رسیدیم

تهران- ایرنا- مربی تیم نوجوانان و جوانان ایران در مواد پرشی دوومیدانی گفت: اگر چین و ژاپن در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت می‌کردند، باز هم دوومیدانی‌کاران می‌توانستند به مدال برسند.

زهرا نبی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، اظهار داشت: ۱۰ ورزشکار از بهترین‌های ایران در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور از دل استعدادیابی بیرون آمدند و به قهرمانی آسیا اعزام شدند. از این ۱۰ نفر، ۶ دوومیدانی‌کار شانس مدال و سه نفر به خاطر حمایت راهی این رقابت‌ها شدند. دو نفر از این ورزشکاران سال دیگر هم می‌توانند در مسابقات نوجوانان شرکت کنند. حضور آنها در این مسابقات، تجربه خوبی برای این ورزشکاران بود.

وی افزود: ۶ نماینده کشورمان در قهرمانی آسیا ۶ مدال گرفتند که یک طلا، نقره و چند برنز داشتیم. این افتخارات دستاورد ورزشکاران و مربیان بوده است. هر چند برخی از دوومیدانی‌کاران به مدال نرسیدند اما توانستند رکورد ایران را جابجا کنند.

مربی دوومیدانی زنان در مواد پرشی درباره عدم اعزام ورزشکاران ماده استقامت، گفت: ما در ۲۰۰۰ متر با مانع یک دوومیدانی‌کار اعزام کردیم که مدال گرفت. اگر ورزشکاران استقامت انتخاب نشدند به این دلیل است که در این حد نبودند تا در آسیا شرکت کنند. اگر استقامتی خوبی داریم باید در این چند ماه شناسایی تا سال دیکر اعزام شوند.

وی ادامه داد: سطح استقامت در آسیا بالا بود و نتوانستیم پیش‌بینی کنیم که در برخی رشته‌ها نفرات کمتری حضور داشتند یا خیر. در غیر این صورت فدراسیون مشکلی برای اعزام بیشتر نداشت.

نبی‌زاده یادآور شد: کادر اعزامی همه با هم یکدل و با انرژی بودیم و برای رسیدن به مدال بسیار تلاش کردیم.

وی با بیان اینکه عدم حضور چین و ژاپن در این مسابقات سطح مسابقات را پایین نیاورده بود، خاطرنشان کرد: حتی اگر این کشورها هم بودند باز هم دوومیدانی‌کاران می‌توانستند به خوبی رقابت کنند و به مدال برسند. دختران کشورمان رکوردهای ایران را جابجا کردند و به مدال رسیدند.

مربی دوومیدانی عنوان کرد: مسابقات داخل سالن آسیا در قزاقستان و سال دیگر نوجوانان و جوانان آسیا و بعد از آن بازی‌های آسیایی را در پیش داریم. حمایت از این تیم بیشتر می‌شود و اردوهای متمرکزی برای دختران برگزار خواهد شد.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از ۲۱ تا ۲۴ مهر به میزبانی کویت برگزار شد و تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد.  

مدال‌های کسب شده توسط تیم ایران در قهرمانی آسیا به شرح زیر است: 

طلا: محمدحسام مظفری، نازنین فاطمه عیدیان، مهدی هفت‌چشمه و سجاد آقایی 

نقره: ملیکا نوروزی، ارشیا مصدقی، سینا افشین‌فر و فرید قرنجیک 

برنز: مهدیس‌مینایی‌پور، الهه علیزاده، الناز موسایی، ستایش امینی و رضا مصطفی‌نژاد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha