نماینده ولی فقیه در استان سمنان: رسانه‌ها با راهبرد جهاد تبیین دسیسه‌های دشمن را خنثی کنند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکل‌ها و تفرقه‌افکنی است و در این شرایط، رسانه‌ها با راهبرد و توجه بیش از پیش به جهاد تبیین، در نقش ‌برآب کردن دسیسه‌ها اثرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در دیدار کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان در دفتر امام جمعه این شهر ابراز داشت: دشمن با رسانه به جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آمده و جنگ امروز، رسانه‌ای است.

امام جمعه سمنان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین گفت: اهتمام ویژه رسانه‌ها در اقناع افکار عمومی و بیان دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی خنثی کننده دسیسه دشمنان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: رسانه‌ها با راهبرد جهاد تبیین دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند

وی همچنین با یادآوری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه دسیسه دشمنان بیان کرد: جنگ امروز، ترکیبی است و دشمن از ابزار و ظرفیت رسانه به  بهترین نحو برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌گیرد و در این شرایط باید رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی بیش از پیش فعال باشند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: بسیاری از جوانانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، درکی از چرایی حضور خود نداشتند و به گفته خودشان جوگیر و هیجانی شده بودند و این موضوع توجه به جهاد تبیین و اقناع‌سازی افکار عمومی را دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به مرگ دختر خانمی طی روزهای گذشته، بیان کرد: دشمن با استفاده از جنگ رسانه‌ای و به حاشیه کشیدن جوانان موجب اغتتشاشات در کشور شد.

وی اضافه کرد: برخی جوانان از روی ناآگاهی و بی‌اطلاعی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: رسانه‌ها با راهبرد جهاد تبیین دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند

ایرنا، رسانه‌ای مثال‌زدنی در مخابره اخبار با رعایت اصول خبری

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: رعایت سرعت، دقت و صحت سه اصل مهم در مخابره اخبار است که رعایت این اصول در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهود و ستودنی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه گاهی خبرها در برخی رسانه‌ها عین واقعیت منتقل نمی‌شود، اظهار داشت: خبرها باید به موقع و در کمال بی‌غرضی و صداقت مخابره شود و انتظار است این اصول همواره مورد توجه خبرنگاران باشد.

وی با بیان اینکه تحلیل و تصمیم حول آمار است، یادآور شد: انتشار آمار اشتباه و دروغین تصمیم‌گیری‌ها را دچار خدشه‌ می‌کند و بر این پایه رعایت صحت و دقت در انتشار خبرها مهم است.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: افزایش اطلاعات و داشتن آگاهی کافی لازمه یک خبرنگار خبره است و باید این مقوله مورد توجه خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: رسانه‌ها با راهبرد جهاد تبیین دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند

سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان نیز با قدردانی از اظهار لطف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به این سازمان رسانه‌ای گفت: ایرنا استان سمنان با همه توان در زمینه جهاد تبیین، انعکاس مطالبه‌های بحق مردمی و اقناع افکار عمومی در زمینه آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران پای کار است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: رسانه‌ها با راهبرد جهاد تبیین دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند

فیلم ایرنا سمنان از این دیدار را ببینید

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha