"فاطمی امین" در هوشمندسازی وزارت صمت عملکرد مناسبی داشته است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، تحقق شفافیت و هوشمندسازی را از برنامه های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: "فاطمی امین" در شفافیت و هوشمندسازی این وزارتخانه عملکرد مناسبی داشته است.

حسین حاجی بگلو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اکنون چندین سامانه و پروژه برای خدمات مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است که موجب تسهیل در خدمات شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال شفافیت و هوشمندسازی در پرداخت تسهیلات و تامین مالی پروژه های بخش صنعت موجب شد تا از هزینه های اضافی در محل غیر، جلوگیری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: پیش از این برخی از دریافت کنندگان تسهیلات، آن را در جایی غیر از تولید هزینه می کردند، اما با هوشمند سازی در وزارت صمت، هزینه کردها رصد می شود و امکان صرف آن در جایی غیر از تولید میسر نیست.

وی گفت: هوشمند سازی در مراحل مختلف ثبت، واگذاری معادن و یا سایر فعالیت های معدنی موجب شد تا از دلال بازی، سوءاستفاده و رانت ها در حوزه معدن جلوگیری شود.

حاجی بیگلو ادامه داد: در یک سال گذشته شاهد تحقق رشد اقتصادی به میزان ۵.۱ درصد در بخش صنعت هستیم که این امر نشان از کارآمدی و توانمندی وزارت صمت دارد و در این مدت تراز تجاری مثبت و در سطح کشور میزان ارزش ریالی صادرات از واردات بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: در این استان هم شاهد رشد چشمگیر صادرات و نیز افزایش تراز تجاری هستیم و با تلاش دولت کشورهای هدف صادرات افزایش و مراودات تجاری با کشورهای مختلف به ویژه با کشورهای همسایه رونق یافته است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هزاران معدن پیش از این بلاتکیف بود اما در این دولت با تلاش وزارت صمت، این معادن از بلاتکلیفی خارج و با مزایده به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

وی تثبیت قیمت ها را مصداق دیگری از توانمندی و کارآمدی وزیر صمت عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته مدیریت بر بازار مناسب بوده و قیمت کالاهای مختلف در بازار تثبیت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: د راین شرایط استیضاح وزیر صمت به صلاح مردم نیست و نباید در جامعه ایجاد ناامیدی کرد.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود. 

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. 

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha