۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84921950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیا وعده تاج در فوتبال چهارمحال و بختیاری محقق خواهد شد؟

شهرکرکرد-ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال در سفری که به چهارمحال و بختیاری داشت اعلام کرد که این فدراسیون حاضر است یک کمپ اردوهای تیم‌های ملی را در این استان دایر کنند؛ این به منزله یک گام روبه جلو برای توسعه اقتصاد ورزشی این استان است، اما تا چه میزان این وعده محقق خواهد شد؟

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، عده‌ای از کارشناسان می‌گویند ورزش یک تفریح است اما یک صنعت پردرآمد هم می‌تواند باشد، چگونه؟ یعنی از داشته‌های یک منطقه برای توسعه صنعت ورزش و اقتصاد ورزش بهره گرفت.

یکی از این عوامل وجود شرایط اقلیمی است که بر  اساس آن سال‌هاست برای چهارمحال و بختیاری طرح اردوبام را مصوب کرده‌اند و در دوران گذشته روی کاغذ باقی مانده بود و طرح اردوبام چندان عملیاتی نشده است.

کارشناسان می‌گویند؛ در عصر حاضر دیگر نمی‌توان از اهمیت اقتصادی اثرات مستقیم و
غیرمستقیم ورزش و تفریحات سالم در جوامع چشم‌پوشی کرد و به ازای هر ریال سرمایه‌گذاری، می‌توان درآمد برای ورزش کسب کرد.

مهدی تاج که برای افتتاح ساختمان هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود در دیدار با استاندار اعلام کرد که از ظرفیت‌های این استان می‌تواند در کمپ اردوهای فوتبال استفاده کرد.

وعده مهدی تاج به چهارمحال و بختیاری این بود که اگر قطعه زمین در نظر گرفته شده به نام فدراسیون زده شود، کمپ بزرگی برای تیم‌های ملی فوتبال اینجا دایر می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در این سفر یادآور شد: چهارمحال و بختیاری دارای ۲ چهره فوتبالی شناخته شده یعنی موعود بنیادی‌فرد داور بین‌المللی که کسوت مدیرکل دارد و تهمورث حیدری عضو هیات رییسه فدارسیون است و این ظرفیت خوبی برای توسعه فوتبال ، فوتبال ساحلی و فوتسال است.

مهدی تاج یادآور شد:امید است با کمک استاندار چهارمحال و بختیاری زمینی برای اردوهای تیم‌های ملی و کمپ‌های فوتبال ایران اینجا دایر شود ، اما در این زمینه نیاز است واگذاری زمین به فدراسیون قطعی شود و یک مجموعه خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

از آنجایی که هر مسوولی به چهارمحال و بختیاری می‌آید؛ از او پرسیده می شود فدراسیون چه کمکی به فوتبال استان می کند؟، تاج در این خصوص گفت: چهارمحال و بختیاری در فوتبال ساحلی می‌تواند قدرتمند باشد.

وی  اعلام کرد: زمانی فوتبال ساحلی ایران رتبه دوم جهان را داشت و اکنون کمکی به عقب‌تر رفته است و من در تلاش هستم این جایگاه حتی اولی جهان را برگردانم.

رییس فدراسیون ادامه داد: فوتبال ساحلی و فوتسال کم‌هزینه‌تر از فوتبال است و چهارمحال و بختیاری باید به سمت این قطب برود چرا که یزد بدون بهره مندی از ساحل، قطب فوتبال ساحلی است.

تاج پس از این دیدار اعلام کرد: چهارمحال و بختیاری می‌تواند مثل یزد قطب فوتبال ساحلی شود و حتی می تواند در فوتسال نقش داشته باشد. 

جریان احداث کمپ تیم ملی در چهارمحال و بختیاری چیست؟

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری در خصوص این وعده مهدی تاج گفت:در زمان عزیزی خادم رییس سابق فدراسیون مسوولان استان قولی برای ایجاد کمپ تیم ملی در منطقه چغاخور دادند.

تهمورث حیدری در گفت و گو با ایرنا یادآور شد:پس از رفتن عزیزی خادم از فدراسیون ، این طرح راکد ماند هر چند برخی از دستگاه‌های اجرایی برای احداث آن اعلام نظر کردند.

به گفته وی، در سفر مهدی تاج به چهارمحال و بختیاری، بار دیگر احداث این کمپ در اراضی این منطقه مطرح شد و رییس فدراسیون احداث آن را منوط به واگذاری قطعی زمین عنوان کرد.

وی یادآور شد: در صورت احداث این کمپ این مجموعه یکی از بزرگترین کمپ‌های برپایی اردوهای تیمهای ملی در ایران خواهد بود که باعث رونق اقتصادی در منطقه نیز می‌شود.

رییس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال گفت: چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع و آب و هوای مطلوب می‌تواند یکی از قطب‌های مهم برای برپایی اردوهای تیم‌های ملی فوتبال، تیم‌های باشگاه‌های و تیم‌های ورزشی کشورهای دیگر باشد. 

به گزارش ایرنا، در یک دهه اخیر چهارمحال و بختیاری میزبان اردوهای تیم ملی لیگ برتری از جمله فولاد خوزستان با مربیگری جواد نکونام، سپاهان اصفهان در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی، صنعت نفت آبادان، سایپا ، پیکان، استقلال خوزستان با مربیگری عبدالله وییسی، شاهین بوشهر، آلومنیوم اراک، برق شیراز، ماشین سازی تبریز و تعدادی دیگر از تیم‌های لیگ یک بود.

چهارمحال و بختیاری به دلیل تنوع آب و هوایی و ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا بهترین نقطه برای برگزاری اردوهای هوازی از سوی کارشناسان اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha