کارشناس حوزه صنعت سمنان: وزیر صنعت حامی تولید است

سمنان- ایرنا- دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: دولت سیزدهم پرچم‌دار تحول در حمایت از رونق تولید و احیای واحدهای راکد بوده و عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه مطلوب است.

عبدالحمید دربانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد دولت سیزدهم گره‌گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی است و توجه بیش از پیش به رفع موانع تولید مشهود است.

وی با اشاره به مسایل متعدد حوزه صنعت و معدن تاکیدکرد: وزیر حدود یک سال است که آمده و در این مدت کارها به خوبی پیش رفته است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان بیان کرد: ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در بخش تسهیلات بانکی از جمله طرح‌های ارزشمند دولت سیزدهم و وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی تصریح کرد: حضور استاندار سمنان در واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان در قالب «یکشنبه‌های صنعتی» از رویکرد مثبت دولت سیزدهم و نگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت به حل مشکلات این حوزه حکایت دارد.

دربانیان به عنوان یک فعال صنعتی، از مسوولان بالادستی خواست تا در راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی امور صنایع مانند صدور پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس تسریع شود.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود.

هیات رییسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارایه دهد.

 پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه هشتم آبان ماه برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha