تبعیت اخبار رسانه‌های غرب از سیاست‌ دولت‌ خود

تهران- ایرنا- نماینده خبرگزاری آناتولی با اشاره به رویکرد سیاسی خبرگزاری‌های شناخته شده غرب در برابر کشورهای آسیای غربی از جمله ایران و ترکیه تاکید کرد، رسانه‌های غربی در بازتاب اخبار در چارچوب سیاست‌ خارجی کشورهای خود فعالیت می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ‌ «یوسف اوزکر» عضو هیئت اجرایی خبرگزاری آناتولی ترکیه در حاشیه افتتاحیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در تهران افزود: اوآنا به عنوان یک سازمان خبری بین‌المللی، ظرفیت‌ بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اعضای برجسته این سازمان از جمله ژاپن، ‌ کره‌ جنوبی، ترکیه و ایران، تاکید کرد: بیشتر کشور های عضو سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در زمینه سیاست‌ گذاری خارجی مستقل هستند.

عضو هیئت اجرایی خبرگزاری آناتولی یکی از مسئولیت‌های کشورهای عضو اوآنا را تمرکز بر تقویت روابط و همکاری‌های مشترک اعلام کرد و افزود: برای دستیابی به یک بستر رسانه‌ای قوی و بزرگ سرمایه گذاری‌های بزرگ نیز لازم است.

این مقام خبرگزاری آناتولی، رسالت خبرنگاری را انتشار حقایق و اخبار صلح آمیز و راهکارگرا دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثر رسانه‌های دنیا به خصوص رسانه‌های مطرح غربی در چارچوب سیاست‌ خارجی کشورهای خود فعالیت می‌کنند و از این رسالت فاصله دارند.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) صبح دوشنبه (۲ آبان ۱۴۰۱) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران آغاز به کار کرد و امروز سه شنبه با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان می دهد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha