۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84921847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۵.۱ درصدی تولیدات بخش صنعتی از اقدامات موثر وزارت صمت است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: رشد ۵.۱ درصدی تولیدات بخش صنعتی کشور در ۶ ماهه نخست امسال، نتیجه و دستاورد برنامه ها و اقدامات موثر وزارت صمت است.

بهمن جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «سیدرضا فاطمی امین» فردی صادق، پرتلاش و از نیروهای متخصص و کارشناس است که در ۱۵ ماه گذشته با یک برنامه دقیق و راهبردی در سطح کلان، حوزه صنعت، معدن و تجارت را بسیار خوب مدیریت و هدایت کرده است.

وی در اشاره به برخی از اقدامات موثر وزارت صمت در یک سال گذشته، اظهار داشت: اجرای نهضت الکترونیکی در ارائه خدمات وزارت صمت یکی از اقدامات قابل توجه وزارتخانه دراین مدت است که در راستای پایش و رصد جریان کالا، پاسخگویی یکپارچه و شفافیت در اطلاعات و بهبود فضای کسب و کار عملیاتی شده است.

به گفته وی، همچنین در این مدت سند آمایش توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان ها متناسب با ظرفیت های موجود تدوین شده که توازن منطقه ای در حوزه سرمایه گذاری و محرومیت زدایی را به دنبال داشته است.

جعفری، نوسازی و بازسازی صنایع توسط سازمان گسترش را از دیگر اقدامات در دست اجرای وزارت صمت برشمرد و افزود: رشد ۵.۱ درصدی تولید در بخش صنعت به پشتوانه تامین مالی تبصره ۱۸ و طرح رونق تولید از دیگر دستاوردهای قابل توجه وزارت صمت و مدیریت فاطمی امین است.

وی گفت: ایجاد دفاتر تجاری در بازارهای هدف و مدیریت واردات در راستای حمایت از تولید داخل، مدیریت زنجیره ارزش و انتقال مالکیت کالا در بستر سامانه های الکترونیک به همراه اجرای برنامه های مدون به منظور ترمیم تراز تجاری کشور نیز از دیگر اقدامات در حال اجرای وزارت صمت است.

وی اظهار داشت: با روش‌های تامین مالی و پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی، شفافیتی اتفاق افتاد تا پس از آن پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و صنفی بر مبنای فاکتورهای الکترونیکی باشد تا مالیات و سایر مراودات مالی آنها، رصد و پایش شود.

احراز مالکیت بیش از ۲ هزار معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان همچنین با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه معادن از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، گفت: در این مدت احراز مالکیت و به روزرسانی معادن برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از رانت در بیش از ۲ هزار معدن کشور انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین بستر واگذاری پنج هزار معدن در قالب مزایده عمومی نیز فراهم شده تا شاهد توسعه فعالیت های معدنی باشیم که در نتیجه آن ارزش افزوده این بخش بیش از رقم فعلی محقق خواهد شد.

جعفری در ادامه به اقدامات وزارت صمت در حوزه تولید خودرو اشاره کرد و گفت: هیچ خودروی ناقصی در انبار شرکت های خودروسازی کشور(ایران خودرو و سایپا) وجود ندارد، در حالیکه پیش از این خودروهای ناقص به دلیل کمبود و عدم تامین قطعات در انبار وجود داشت و امکان عرضه آنها به مشتری نبود.

تحقق ۱۲۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در صنعت لرستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه به اقدامات موثر انجام شده برای توسعه بخش های صنعتی و تجاری استان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در صنعت استان از محل اعتبارات پارسال، معادل ۲۸۵ میلیارد تومان بود که ۱۲۹ درصد محقق شده است.

جعفری با اشاره به پرداخت این رقم به ۴۰ واحد صنعتی در استان، افزود: عملیات اجرایی تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز و آهک هیدراته پلدختر نیز به عنوان مصوبات سفر رییس جمهور با همکاری سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران  از سر گرفته شد و تا پایان ۱۴۰۲  بهره برداری می شوند.
وی ادامه داد: ایمیدرو تامین مالی این واحدها را حل و فصل کرده، قراردادها ها منعقد شده و ماشین آلات در حال ساخت است و طبق برنامه زمانبندی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha