کارشناس اقتصادی یاسوج: تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است

یاسوج - ایرنا _ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: عملکرد صادراتی کشور با توجه به تراز تجاری مثبت و رشد ۴۰ درصدی صادرات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با گذشته بهتر شده که این نشان از عملکرد قابل قبول وزارت صمت در یکسال اخیر دارد.

جبار کیانی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور در همایش روز ملی "صادرات" به افزایش تراز تجاری کشور در ۶ ماهه نخست سال اشاره کرد و این بدان معنی است که به رغم همه مشکلات پیش روی بخش خصوصی، در حوزه صادرات غیرنفتی عملکرد مثبت بوده و این مهم نیز نشان دهنده کارکرد مثبت وزارت صمت است.

وی با اشاره به اینکه «سیدرضا فاطمی امین» از بدنه وزارت صمت است و با مشکلات و مسایل مربوط به بخش های صنعت و معدن آشنایی کامل دارد، تاکید کرد: وی انسان پاک دستی است و با تلاش و پیگیری موفق به حذف خیلی از عوامل فساد و امضاهای طلایی در مجموعه وزارت صمت شده  که این اقدامات از منظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، ارزشمند و قابل دفاع است.

کیانی افزود: در شرایطی که کشور با مشکلاتی در حوزه های اقتصادی از جمله بخش صنعت و معدن مواجه است، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی خواستار ثبات مدیریتی در این عرصه هستند و بی ثباتی و تغییر مدیریتی را به صلاح بخش تولید و اقتصاد نمی دانند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: فاطمی‌امین از جنس صنعت و معدن و آشنا به مباحث این حوزه است و رونق فضای کسب و کار، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار  از جمله ملاک ها و برنامه های اصلی مدیریتی وی در وزارت صمت است.

وی همچنین با اشاره به حمایت های وزارت صمت در زمینه ترغیب سرمایه گذاری و رونق تولید، اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت صمت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله توسعه و توانمندسازی شهرک های صنعتی است که در این حوزه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و وضعیت فعلی مناسب است ضمن اینکه فعالیت های وزارت صمت در زمینه ارائه تسهیلات برای رونق تولید نیز قابل قبول است هرچند واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل تامین مالی مواجه هستند.

کیانی در خصوص مشکلات مرتبط با تامین منابع مالی موردنیاز بخش خصوصی در عرصه تولید و واحدهای صنعتی و اقتصادی نیز گفت: منابع مالی در اختیار وزارت صمت نیست و در اختیار بانک ها قرار دارد که همین امر هم(به رغم عقد تفاهم نامه و موافقت نامه برای اعطای تسهیلات و ارائه منابع مالی) یکی از مشکلات اساسی بخش صنعت برای تامین منابع مالی است.

وی، تسهیل ارتباط با اتاق بازرگانی سایر کشورها و دعوت از هیات های تجاری خارجی را از دیگر اقدامات قابل توجه وزارت صمت در یکسال اخیر برشمرد و گفت: برقراری ارتباط تجاری با کشورهای خارجی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha