۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 84921765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: سیاست های تشویقی فرزندآوری نباید روی کاغذ بماند

ایلام - ایرنا - استان ایلام با تاکید بر اینکه سیاست های تشویقی فرزندآوری نباید روی کاغذ بماند، گفت: دستگاه‌های متولی باید زمینه های عملیاتی شدن آنها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز دوشنبه در سومین مجمع سلامت استان اظهار داشت: ایران در میان سایر کشورها از نظر نرخ موالید و شیب پیری جمعیت شرایط مناسبی ندارد و همه باید تلاش کنیم راهکارهای خروج از این وضعیت را برنامه ریزی و عملیاتی کنیم.

وی کاهش نیروی کار ، کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم را از مهم‌ترین تبعات پیری جمعیت برشمرد و افزود: سیاست ها و بسته های تشویقی که از سوی دولت برای ترغیب مردم به فرزندآوری ارائه می شود، نباید تنها روی کاغذ مانده و باید اجرایی شوند و دولت سیزدهم نیز در این مسئله حیاتی با جدیت ورود کرده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: توسعه پایدار تنها با مسائلی همچون رشد اقتصادی و سیاسی محدود نمی شود و اگر حوزه سلامت را دخالت ندهیم، بدون شک به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

بهرام نیا یادآور شد: ورزش امروزه به مقوله ای حیاتی در زندگی بشر تبدیل شده و عموم مدیران و خانواده ها باید آن را در سبد روزانه خود قرار دهند تا بتوانند برای آینده عموم شهروندان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اضافه وزن مردم ایلام به نسبت میانگین کشوری اضافه کرد: این مسئله هزینه های درمان را بطور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد که عمده ترین دلیل آن نیز کاهش تحرک است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه نرخ موالید در استان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: نرخ رشد جمعیت در کشور هم اکنون ۱,۶۹ است، درحالی که این مقدار در استان ۱,۴۹ بوده و رتبه ۱۷ کشوری را داریم.

بهرام نیا اظهار داشت: به ازای هر فوتی در استان سه نفر متولد می شوند که باید با استفاده از ظرفیت افراد صاحب نظر و دارای تریبون مردم را به فرزندآوری ترغیب کنیم.

وی افزود: هم اکنون به ازای هر یک هزار نفر در استان ۱۵ تولد شکل می گیرد، درحالی که این مقدار در کشور ۱۷ نفر به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است.

استاندار ایلام تاکید کرد: مهران از نظر نرخ موالید بهترین شهرستان و بدره نیز بدترین وضعیت را در میان سایر نقاط استان ایلام دارد.

بهرام نیا با تقدیر از عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات فرزندآوری یادآور شد: حدود ۸۸ درصد از افراد متقاضی این تسهیلات را در یکسال گذشته دریافت کرده اند ولی هم اکنون حدود یک هزار نفر نیز در نوبت انتظار قرار دارند که باید هرچه سریع تر پرداخت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha