قصرشیرین برای دومین روز غبارآلود شد

۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84921723
قصرشیرین برای دومین روز غبارآلود شد

قصرشیرین- ایرنا- ورود سامانه‌ای ناپایدار در چند روز گذشته به قصرشیرین و وزش باد باعث غبارآلود شدن آسمان این شهرستان مرزی برای دومین روز متوالی شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دید افقی لحظه‌ای ناشی از وجود ریزگردها در آسمان قصرشیرین به سه هزار متر کاهش یافته که هفت هزار متر از استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

«امیرپرویز نجفی» افزود: بیشینه سرعت وزش باد هم اکنون در این منطقه به ۱۴متر بر ثانیه معادل ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۰ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در قصرشیرین با توجه به فعالیت سامانه بارشی در ۲ روز گذشته میزان ۲و هشت دهم میلی متر و از ابتدای سال آبی فروردین ماه تاکنون۲۱ و چهار دهم میلی متر باران در این شهرستان مرزی  باریده است.

نجفی ادامه داد: در مجموع در سال زراعی گذشته (مهرماه سال ۱۴۰۰ تا مهرماه سال ۱۴۰۱) ۱۷۶میلی متر باران در قصرشیرین باریده است.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۱۰۳روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین، ۱۸روز در اردیبهشت، خرداد ۱۲روز، تیر ۱۶ روز، مرداد ۱۵ روز، شهریور ماه ۱۳ روز، ۹روز در مهرماه و ۲ روز در آبان ماه  است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha