اجلاس اوآنا می تواند فرصت خوبی برای تبادل همکاری ها بین رسانه ها باشد

تهران - ایرنا - هیون جین کیم، معاون مدیرعامل خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در افتتاحیه مجمع عمومی هجدهمین اجلاس اوآنا گفت: هجدهمین  اجلاس مجمع عمومی اوآنا رخداد بسیار مهمی برای این سازمان است و می‌توانیم در مورد چالش‌های مهم در آن بحث کنیم.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه افزود: اعضا می‌توانند فرصت‌های جدید را مطرح کرده و هر عضو فرصت دارد که تجریبات خودش را مطرح کند.

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) امروز (دوشنبه ) طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران آغاز به کار کرد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

هیون جین کیم ادامه داد: ما می‌توانیم جلسات بعدی را در سئول برگزار کنیم و همچنین می‌توانیم هر سه سال مشورت کنیم که جلسات در کجا برگزار شود.

معاون مدیرعامل خبرگزاری یونهاپ تصریح کرد:در این دوران همه گیری کرونا، باید بتوانیم از سازمان خود بخواهیم تا در مورد چالش ها وفرصت ها بحث کنیم.

معاون مدیر عامل خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی افزود: باید در مورد امور سیستم رسانه‌ها که مصرف بالایی دارند صحبت کنیم و محتوای بسیار غنی داشته و چالش‌های قوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم چالش‌ها و فرصت را شناسایی کنیم، گفت:  باید فرصت و چالش ها را بررسی کرده و در مورد حل و فصل آن‌ها بحث کنیم.

معاون مدیرعامل خبرگزاری یونهاپ تاکید کرد: همچنین میتوانیم در مورد مباحثی که در رسانه ها داریم، جلساتی را در خبرگزاری‌ها برگزاری کنیم و پیاده سازی را در دستور کار خود قرار دهیم، چرا که کارشناس‌های خوبی در این زمینه داریم و می توانیم از آن ها بهره مند شویم.

هیون جین کیم گفت: از سال  ۱۹۶۱ اوآنا تلاش کرد تا به تبادل تجربیات و تبادلات میان خبرگزاری ها درمنطقه آسیا واقیانوسیه برای تبادل همکاری ها کمک کند و ما باید بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم این جنبش ما را به سمت پیشرفت و حرکت مثبت در سال های آینده کمک کند.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha