انتظار رئیس خبرگزاری باختر افغانستان از رسانه ها

تهران - ایرنا - رئیس خبرگزاری باختر افغانستان گفت که مردم و حکومت کشورش از رسانه های کشورهای عضو اوآنا انتظار دارند که واقعیت های افغانستان را انعکاس دهند و به کمک مردم افغانستان بشتابند.

«عبدالواحد ریان» که برای حضور در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به تهران سفر کرده است، این مطلب را روز سه شنبه در حاشیه این اجلاس و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا، امروز شرایط عمومی و امنیت افغانستان به رغم مشکلات فراوان بر جای مانده از دوران اشغالگری آمریکا، نسبتا خوب است، تصریح کرد، انتظار ما از رسانه های منطقه و اعضای اوآنا این است که تصویری واقعی از افغانستان را به جهانیان نشان دهند.

رئیس خبرگزاری باختر گفت: رویکرد رسانه های کشورهای عضو اوآنا در قبال افغانستان باید به گونه ای باشد که زمینه به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی این کشور از سوی دولت ها را فراهم شود و از این طریق به اوضاع کشور و مردم افغانستان کمک کنند.

ضرورت زمینه سازی برای کمک به مردم افغانستان

وی نقش رسانه را در کمک به شرایط سخت مردم افغانستان بسیار موثر دانست و با اشاره به مشکلات زیادی که مردم این کشور جنگ زده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خواستار توجه رسانه های زیرمجموعه اوآنا به این مسائل با هدف زمینه سازی برای کمک به حل مشکلات افغانستان شد.

انتظار رئبس خبرگزاری باختر افغانستان از رسانه ها

رویکرد خوب ایران در قبال مردم افغانستان

عبدالواحد ریحان همچنین رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال مردم افغانستان و شرایط جاری در این کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و با اشاره به فعال بودن سفارت افغانستان در تهران، ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان، خواستار ادامه این رویکرد حمایتی شد.

انتقاد از رسانه های غربی

این شخصیت رسانه ای افغانستان با انتقاد از رویکرد رسانه ای غرب در قبال کشورش، به ویرانی ها و رنج های برجای مانده از ۲۰ سال اشغالگری نظامی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت:آمریکا با مسدود کردن دارایی‌های مردم افغانستان اکنون قصد اشغال اقتصادی کشور ما را دارد اما باید بداند افغانستان کشوری مستقل و آزاد است و فکر اشغالگری را باید برای همیشه از سر بیرون کند.

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) امروز (دوشنبه) طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی آغاز به کار کرد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

«اوآنا»(OANA) نام مخفف سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

در پایان دومین روز از هجدهمین مجمع عمومی اوآنا قرار است اعلامیه تهران منتشر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha