۳۷ درصد ناوگان آبرسانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد از رده خارج است

یاسوج - ایرنا- رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷.۵درصد ناوگان آبرسانی سیار مناطق عشایری استان به دلیل فرسودگی از رده خارج است و این اداره با کمبود تجهیزات برای آبرسانی مواجه است.

سید مهدی عباسیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از ۱۶ تانکر آبرسانی سیار به مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد ۶ دستگاه آن به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیست.

وی با اشاره به شرایط سختگذر مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیشتر تانکرهای آبرسانی سیار مناطق عشایری استان در حال فعالیت نیز نیازمند تعمیرات هستند.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه آبرسانی سیار از نیازهای اساسی عشایرنشینان برای سکونت در مناطق قشلاقی و ییلاقی است که  افزون بر سلامت اهالی سالم بودن محصولات تولیدی آنان را تضمین می کند از مسوولان خواست تا نسبت به افزایش و تعمیر ماشین آلات آبرسانی سیار استان همت مضاعفی داشته باشند.

وی از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام آبرسانی سیار در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود در زمان حاضر آبرسانی سیار با قراردادهایی که با بخش خصوصی بسته شده  در ۶ شهرستان استان در حال انجام است.

عباسیان تاکید کرد: براساس قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی پنج هزار و ۷۰۰ سرویس آب برای عشایر شهرستان های گچساران، باشت، بهمئی،لنده،چرام و کهگیلویه ارسال می شود.

افزایش زیرساخت های نگهداری آب

افزایش زیرساخت های نگهداری آب در قالب منبع های ۲۴ تا ۵۰ متر مکعبی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به منظور ذخیره آب عشایر از طریق تانکرهای سیار یا رساندن آب چشمه ها از طریق لوله کشی به نزدیک سیاه چادرهای عشایری از جمله اقدام های سال های اخیر دولت برای رفاه حال عشایر بوده که امسال شمار این منبع ها افزایش یافته است.

۳۷ درصد ناوگان آبرسانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد از رده خارج است

با ایجاد این زیرساخت ها بانوان عشایر ناچار نیستند که دبه های آب را در مسافت های طولانی حمل کنند که این امر می تواند منجر به کاهش تهدیدهای سلامتی آنان شود

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ منبع ذخیره آب در مناطق عشایری استان احداث شده است.

عباسیان عنوان کرد: اعتبار احداث این زیرساخت ها از محل منابع مالی ارزش افزوده مالیات برای تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی مناطق عشایری گچساران اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: تاکنون ۲ هزار و۵۰۰ منبع ذخیره آب در مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

با توجه به اینکه هم اکنون همه خانوارهای عشایرنشین کهگیلویه و بویراحمد در مناطق قشلاقی به سر می برند تقویت زیرساخت های آبرسانی برای آنان ضروری تر از دیگر مواقع سال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha