کارشناس اقتصادی ارومیه: استیضاح وزیر صمت به ضرر تجارت و صنعت است

ارومیه - ایرنا - کارشناس اقتصادی و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه گفت: استیضاح وزیر صمت و عوض شدن تیم او در شرایط فعلی به ضرر حوزه تجارت و صنعت کشور است.

کاظم مرتاض روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشکلات و مشغله‌های اقتصادی زیادی داریم، افزود: اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست و این امر به ضرر حوزه صنعت است.

وی اظهار کرد: تیم حاکم در وزراتخانه اهدافی را برنامه ریزی کرده و ‌طی این مدت بخشی از برنامه های خود را استارت زده و برخی را ادامه داده ضمن اینکه برنامه‌هایی در ساماندهی سجام و بخش‌های دیگر عملیاتی شده و برخی نیز در حال عملیاتی شدن، است.

مرتاض ادامه داد: وزارت صمت چند ماه است با اتخاذ تدابیر مناسب در بخش خودرو برنامه‌هایی را اعلام و در برخی پیشروی کرده و ‌برخی دیگر در حال نتیجه دهی است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ارومیه اضافه کرد: در صورت استیضاح و ورود وزیر جدید، به نظر من این کار موجب عقیم شدن اقدامات فعلی شده و خسارت سنگینی به جامعه صنعتی و تجارت کشور وارد می‌شود.

مرتاض یادآور شد: تمامی برنامه‌های وزیر صمت مورد تایید برنامه ششم دولت است و او در این مسیر حرکت کرده و بهتر است در جای خودش باشد و اگر رضایت بخشی هم نباشد، نمایندگان مردم در مجلس تذکر دهند نه اینکه عوض شود زیرا این اقدام ضرر به جامعه تجاری و صنعتی است.

به گزارش ایرنا، هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ۲۷ مهرماه اعلام کرد با توجه به اینکه استیضاح رضا فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شود و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است استیضاح آقای سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

براساس این گزارش مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارایه دهد.

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته دوم آبان ماه و پس از حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha