معاون استاندار: ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری با بیش از ۲میلیون یورو در مازندران شناسایی شد

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مازندران از شناسایی ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار یورو خبر داد و گفت: امسال نیز ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی با ۴۳ میلیون دلار در مرحله اجرایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور شامگاه  یکشنبه در جلسه شورای اداری مازندران ،توجه به واحدهای تولیدی نیمه تمام که پیشرفت بالای ۵۰درصد دارند، پس گیری واحدهای تولیدی که زمین در شهرک های صنعتی گرفتند اما فعالیت تولیدی ندارند و حمایت از واحدهای تولیدی که با ظرفیت کم فعال هستند را از برنامه های جدی دولت طی یکسال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: نمونه آن حمایت از واحد تولیدی صنایع چوب و کاغذ مازندران  است که با اهتمام دولت ظرفیت تولید انواع کاغذ این واحد از ابتدای امسال تاکنون به ۱۲۴ هزار تن رسید.

خیریانپور از افتتاح و راه اندازی فاز دوم نساجی در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: بزودی عملیات تولید کارخانه بزرگ فولاد سوادکوه با پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شروع می شود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران به فعالیت های دانش بنیان به عنوان شعار امسال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: اکنون تعداد واحدهای دانش بنیان استان از ۹۶ کارخانه به ۲۱۳ واحد رسید و ۶۰۰ محصول تولید واحدها تا پایان سال به دو برابر افزایش می یابد.

خیریانپور با اظهار اینکه ۴ خانه خلاق نیز در مازندران درحال راه اندازی است و میز خلاقیت را در همه روستاها در دستور کار داریم، ادامه داد: فرمانداران در شهرستان ها باید فعال شوند، همچنین ۶۷ شرکت متقاضی درخواست دانش بنیان دارند که با هماهنگی اداره کل پارک علمی و فناوری فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال نیز مازندران تعهد ۵۳ هزار و ۳۵۰ شغل را در سال‌جاری را دارد، گفت: فعالیت همه دستگاه باید پیوست اشتغال داشته باشد، طبق آمار رسمی ۵۲ درصد تعهد اشتغال در ۶ ماهه امسال محقق شد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی به خصوص در فنی و حرفه ای برای اشتغال مورد تاکید است، ادامه داد: رشد اقتصادی ۸ درصدی را دنبال می کنیم، یعنی  باید  ۲.۸ درصد را در ارتقا بهره وری و ۵.۲ درصد در حوزه سرمایه گذاری را عملیاتی کنیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران گفت که همسو با این برنامه، همایش سرمایه گذاری را در همه شهرستان های استان داریم.

خیریانپور در رابطه پرداخت دام کارت، شیلات کارت و طیور کارت در استان نیز گفت: تاکنون ۷۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش جذب و به متقاضیان بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

حمایت هزار میلیارد تومانی بنیاد برکت به طرح های مازندران 

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان از محل بنیاد برکت با هدف ایجاد اشتغالزایی و فعالیت طرح های خلاق و دانش بنیان در مناطق کم برخوردار مصوب شده است، افزود: همه مسوولان باید پای کار برای جذب این اعتبار باشند.

معاون استاندار مازندران گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به مازندران نیز تاکنون ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان برای ۶۴۲ طرح اقتصادی و تولیدی اختصاص یافت.

وی از اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی اسکله رو ریلی در بند امیرآباد خبر داد و گفت: اخذ مجوز فعالیت ۲ فروند کشتی تفریحی دریایی که سرمایه گذاران این بخش هم وجود دارد از دیگر طرح های توسعه ای استان است.

خیریانپور با بیان اینکه در حمایت از صادرات مرکبات وزیر جهاد کشاورزی ۵۰ درصد تخفیف تعهد ارزی برای صادرات را عملیاتی کرده است، گفت: تفویض کامل اختیارات وزیر جهاد کشاورزی به استاندار مازندران نیز فرصت توسعه کشاورزی استان را دوچندان کرده است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت: در اجرای طرح هدفمندسازی آرد و نان نیز تاکنون  ۴هزار و ۴۴۷ کارت خوان در نانوایی های استان نصب شد که برای صرفه جویی در مصرف آرد و جلوگیری از قاچاق این محصول استراتژیک اقدامی جهادی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha