استاندار: احداث آسایشگاه برای جانبازان آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گیرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش به کار گیرد، گفت: احداث یک آسایشگاه با امکانات مناسب در آذربایجان‌غربی برای جانبازان عزیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در دیدار با تعدادی از جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اداره کل امور ایثارگران و بنیاد شهید آذربایجان‌غربی هرچه سریعتر اقدامات لازم برای راه اندازی آسایشگاهی مناسب با استانداردهای لازم برای جانبازان را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات ورزشی استاندارد به جانبازان قطع نخاعی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: در همین راستا ۶۰ میلیارد ریال برای اتمام مجموعه ورزشی و فرهنگی مختص جانبازان به ویژه عزیزان قطع نخاعی پرداخت و این مجموعه در یک هزار متر مربع زیربنا در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در این دیدار از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تجهیز مرکز توانبخشی برای جانبازان قطع نخاعی اقدام کند.

معتمدیان همچنین پیگیر اختصاص ویلچرهای استاندارد برای جانبازان قطع نخاعی آذربایجان‌غربی شد و افزود: تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات به این عزیزان به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد جهت بالا بردن روحیه جانبازان قطع نخاعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی زمینه را برای فراهم کردن اردوهای سیاحتی و زیارتی برای این عزیزان فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با مشکلات تردد جانبازان قطع نخاعی در معابر، بیان کرد: در جلسات مربوط به اصلاح معابر جهت تردد این عزیزان، از این پس نماینده جانبازان قطع نخاعی نیز حضور خواهد یافت.

استاندار: احداث آسایشگاه برای جانبازان آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گیرد

جانبازان قطع نخاعی درگیر مشکلات بیمه‌ای هستند

دبیر انجمن جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاع نیز در این جلسه با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در توجه ویژه برای ارائه خدمات به  جانبازان و خانواده‌های شهدا، گفت: از مقام عالی دولت در استان تقاضامندیم تا به موضوع مشکلات بیمه‌ای ما ورود کند.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در بیمه دی، جانبازان و خانواده‌های شهدا را با مشکلات مختلف بهداشتی و درمانی رو به رو کرده است، اظهار کرد: نحوه پوشش بیمه‌ای به یکی از دغدغه‌های ما تبدیل شده که امیدواریم این روند اصلاح شود.

به گزارش ایرنا در این جلسه که استاندار آذربایجان‌غربی به پای سخنان جانبازان عزیز قطع نخاعی نشسته بود، مشکلاتی در حوزه خرید ویلچر، مشکلات درمانی، حق پرستاری و اشتغال فرزندان مطرح شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۴۶ جانباز قطع نخاعی است که ۲۳ نفر از این عزیزان در ارومیه ساکن هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha