ملونی: آماده همکاری نزدیک با ناتو هستم

تهران – ایرنا – جیورجیو ملونی اولین نخست وزیر ایتالیا از جناح راست که پس از جنگ دوم جهانی به قدرت رسیده است، در پاسخ به پیام تبریک ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، اعلام کرد که آماده همکاری نزدیک با این نهاد نظامی غربی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ ملونی در پیام توئیتری خود نوشت: آماده همکاری با ناتو هستم که بیش از یک پیمان نظامی و سنگری برای ارزش های مشترک است که هیچگاه محافظت و دفاع از آنها را متوقف نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به پیام تبریک آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که ایالات متحده و همه شریکان ما در ناتو می توانند روی ما برای حمایت از شهروندان بسیار شجاع اوکراین و تقویت مشارکت راهبردی خود، حساب کنند.

دبیرکل ناتو در پیام خود نوشته بود که ایتالیا به عنوان عضو بنیانگذار ناتو، به روابط کشورهای ۲ سوی آتلانتیک و همکاری های نیرومند برای امنیت ما در جهانی که خطرناک تر شده، متعهد است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ یک منبع خبری نزدیک به ناتو، از ماریو دراگی نخست وزیر مستعفی ایتالیا به عنوان جانشین ینس استولتنبرگ نام برده است.

این منبع نزدیک به سازمان ناتو، از احتمال جانشینی ماریو دراگی نخست وزیر مستعفی ایتالیا با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو خبر داده است. این منبع خبری گفته است دراگی بیشتر از سایر سیاستمداران، به امور امنیتی اروپا آگاهی دارد.

این منبع خبری گفته است اعضای اروپایی ناتو عمدتاً فرانسه، ایتالیا و آلمان اصرار دارند که پست دبیرکلی این ائتلاف باید در اختیار فردی باشد که درک کاملی از ساختار امنیتی اروپا داشته باشد.

بر اساس این خبر دراکی همراه میتسوتاکیس نخست وزیر یونان نامزدهای احتمالی تصدی پست دبیر کلی ناتو هستند.

قرار بود دوره دبیرکلی استولتنبرگ در پاییز امسال به پایان برسد، اما با توجه به بحران اوکراین مدت تصدی وی یک سال دیگر تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تمدید شد.

در سال ۲۰۲۱، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع خود نوشته بود که سه رئیس‌جمهوری سابق زن کشورهای عضو ناتو در اروپای شرقی، در میان نامزدهای احتمالی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha