برگزیدگان قصه گویی "نهال امید" بوشهر معرفی شدند

بوشهر - ایرنا - رویداد دو سالانه قصه گویی "نهال امید" که در بوشهر با شرکت ۹۰ نفر برگزار شده بود، امروز و با تجلیل از برگزیدگان در کتابخانه خلیج فارس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در آیین اختتامه این رویداد فرهنگی، بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر احیا و  ارج نهادن به سنت قصه گویی، تلاش در راستای گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها و ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها و تشویق آنها و استفاده از قابلیت‌های مختلف کتابخانه های عمومی برای اعتلای علمی و فرهنگی جامعه است.

حیدر راهب اعلام کرد: در این دوره از جشنواره، بیش از ۹۰ نفر از استان بوشهر شرکت کردند که از این میان ۱۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: این دوره از جشنواره قصه گویی نهال امید با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» برگزار شد و  «مسائل روز جامعه»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و «موضوعات آزاد» از محورهای این رویداد و «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» موضوع ویژه این رویداد بود.

راهب اضافه کرد: همه محورهای در نظر گرفته شده برای این جشنواره  با رویکرد انگیزشی، امید آفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت تعیین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر یادآورشد: انتخاب خانم‌ها خدیجه جولایی و طوبی شرکانی از این استان به عنوان برگزیده ملی در دوره گذشته جشنواره نهال امید نشان دهنده علاقه مردم بوشهر به قصه گویی به عنوان هنری ارزشمند در میان مادران این خطه است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت و کارایی قصه گویی، بیان کرد: قصه گویی باید به افزایش باورهای دینی و تقویت ایمان در کودکان و نوجوانان منجر شود و ما در کتابخانه های عمومی استان بوشهر تلاش می کنیم با استفاده  از ظرفیت این هنر قدیمی به ترویج فرهنگ بومی و اسلامی برای پرورش نسلی پویا، معتقد و متعهد بپردازیم و امید است که دارای اثرگذاری باشد.

برگزیدگان قصه گویی "نهال امید" بوشهر معرفی شدند


در این آیین برخی از برگزیدگان این رویداد به اجرای بخش‌های از آثار خود پرداختند و  در پایان از ۶ برگزیده بوشهری راه‌ یافته به مرحله‌ منطقه‌ای "نهال امید" با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

طاهره اسماعیل پور، صدیقه جهان افروز، خدیجه جولایی، فائزه دانشور، زهرا دوست نظام جهرمی و لیلا صالحی راه یافته‌های مرحله منطقه‌ای استان بوشهر به مرحله منطقه‌ای بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha