دبیر مجمع نمایندگان مازندران: مدیران جهادی از سرمایه گذاران حمایت کنند

ساری - ایرنا - دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: مدیر جهادی و مردمی دولت سیزدهم باید از سرمایه گذاران حمایت کرده و شرایط حضور آنان را بیش از پیش در استان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال علیپور یکشنبه شب در جلسه شورای اداری مازندران افزود: مقاومت در ایجاد اشتغال دستگاه ها اصلا قابل توجیه نیست، شفاف سازی در کسب و کار و حل بورکراسی پیچیده  برای جذب سرمایه گذاران ضروری و لازم است. اینکه ۱۶ تا ۲۳  دستگاه اجرایی مرتبط با بخش های مختلف سرمایه گذاری همکاری نکند و سرمایه گذار این دستگاه را  بالا و پایین برود ،اصلا در این دولت جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: همه ادارات باید به پنجره واحد اقتصاد و دارایی متصل شوند؛ تاکید می کنم اینکه تولید کننده به شدیدترین وضع اذیت شود ، اصلا پذیرفتنی نیست ، بررسی ها نشان داده است که ۹۰درصد مجوز های مازندران ثبت محور  و کمتر از۱۰ درصد تایید محورند.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانداری با پایش می تواند متخلفان دستگاه های اجرایی  را معرفی و حتی جرم انگاری کند. اظهارات مردمی نشان می دهد که بسیاری در گرفتن مجوزها مشکلات جدی دارند.

علیپور گفت:  قانون تسهیل و اشتغال خرد فرصت خوبی برای مازندران است، دنیا به سمت شفاف سازی و الکترونیکی رفته است، سرمایه گذاری برای  تولید ماهیان خاویاری ابراز علاقه کرد ولی به دلیل مشکلات بوروکراسی، سرمایه گذاران پشیمان شده و این در حالی است که مدیر جهادی دولت سیزدهم باید به اصطلاح سمت سرمایه گذاران غش کند.

وی ادامه داد: مدیران اعمال مدیریت بر کارشناسان برای کسب و کار های خرد در مازندران را جدی بگیرند. طبق آمار میراث فرهنگی استان حضور ۶۷میلیون نفر شب گردشگر در این خطه فرصت بی‌نظیری است.

این نماینده مجلس به اهمیت توجه به مبادله موافقت نامه ها در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و توضیح داد: مجلس اسفند ماه سال گذشته این موضوع را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است اما اکنون پس ازگذشت هشت ماه در بعضی از دستگاه ها مبادله موافقت نامه ها انجام نشده است.

علیپور همچنین گفت: نشاط و شادابی در بین مردم مازندران باید افزایش بیاید؛ اتمام طرح های عمرانی و حل مشکلات مردم سبب خوشحالی و امید و اعتماد بین مردم می شود ، متاسفانه یکسری افراد بی بصیرت کارهایی را دراغتشاشات و آشوب انجام دادند که سبب شد تا کارهای بزرگ دولت سیزدهم کُند شود. باید طرح ها را با همت مسوولان و کار شبانه روزی به  بهره برداری برسانیم.

وی گفت: طرح های نیمه تمام عمرانی مازندران را تمام کنید ،تا امید مردم به نظام بیشتر شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha