۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84921180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترانزیت کالا از خراسان جنوبی به افغانستان ۴۲ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۴۲ درصدی ترانزیت کالا به افغانستان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر مجوز افزایش تعداد کالاهای ترانزیتی به کشور افغانستان را نیز گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کوه‌گرد روز یکشنبه در پنجمین نشست شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: اخیرا مجوز گمرک تخصصی ماشین‌آلات صنعتی و معدنی برای استان اخذ شد که باید از این فرصت به‌خوبی استفاده تا تحول خوبی در زمینه زیرساختی استان فراهم شود.

وی گفت: همچنین در یک ماه اخیر مجوز ورود موقت خودروی سواری برای تجار و فعالان اقتصادی کشور افغانستان را گرفته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: ۳۵ درصد صادرات به کشور افغانستان از نظر ارزش و ۵۰ درصد از نظر وزنی از گمرکات خراسان جنوبی انجام می‌شود و در این استان ۱۰ واحد و دفترخانه گمرکی داریم.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۵۴ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی به افغانستان صادر شده است افزود: همچنین در این مدت چهار میلیون دلار واردات کالا داشته‌ایم.

کوه‌گرد خاطرنشان کرد: نیمه اول امسال ۱۷ هزار و ۲۲۴ مسافر ورودی و ۹ هزار و ۵۱۲ مسافر خروجی در مرز استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ورودی‌ ۹۰۰ درصد و از نظر خروجی ۲۵۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تلاش مجموعه ما به گونه‌ای است که از محل وصول درآمدهای مالیاتی ضربه‌ای به برخی لایه‌های اقتصادی جامعه وارد نشود.

جعفر احسانی‌مهر افزود: سال گذشته ۷۶ درصد مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند و دریافت مالیات از بقیه مشاغل هم بسیار ناچیز بوده است.

وی بیان کرد: در سطح کشور از مجموع درآمدهای مالیاتی ۶ درصد از مشاغل دریافت می‌شود که در خراسان جنوبی این رقم سه درصد است.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقتصادی ملاحظات لازم در اخذ مالیات از مشاغل صورت می‌گیرد.

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۴۵۰ پرونده در استان تشکیل شده که مبلغ فروش کالاهای قاچاق و توقیف شده هفت میلیارد تومان بوده است.

مهدی اسماعیلی‌پور با بیان اینکه کمبود نیرو، استیجاری بودن، کمبود انبار و خودرو مهمترین مشکل این مجموعه است افزود: یکی از انبارهای این مجموعه در چند سال گذشته در آتش سوخت و نیاز به بازسازی دارد که درخواست ما این است مجموعه استان در بازسازی این انبار همراهی کند.

وی گفت: کمبود انبار مهمترین مشکل در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تمیکلی است و در این خصوص فقط ۴۰۰ مترمربع فضای انبار در اختیار داریم.

مدیر تالار بورس خراسان جنوبی هم گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری به لحاظ حجم معاملات ۱۱۲ درصد در تالار بورس استان رشد داشته‌ایم.

سعید هریوندی افزود: ۶ ماه نخست سال جاری هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ارزش معاملات تالار بورس استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۴ درصدی داشته است و در استان ۳۰ نمایندگی و کارگزاری بورس وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha