هشدار هواشناسی به گردشگران گیلان

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84920866
هشدار هواشناسی به گردشگران گیلان

رشت – ایرنا – با تداوم سامانه بارشی پائیزه در گیلان و قوت و ضعف یافتن آن، دستگاه های متولی نسبت به حضور مردم و گردشگران در حاشیه رودخانه‌ها هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، باتوجه به هشدار کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح نارنجی برای این استان تا ظهر دوشنبه گفت: سامانه بارشی از اواخر روز جمعه به استان آغاز شده و موجب بارندگی های متناوب، وزش باد و کاهش دما در مناطق مختلف استان شده ضمن اینکه افزایش سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی و مه آلودگی پدیده غالب این سامانه است.
سمانه نگاه با بیان اینکه دریا با ارتفاع موج حداکثر ۲ متر برای فعالیت‌های دریایی و صید نامناسب است، خاطر نشان کرد: شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در هفته جاری با افت و خیز دمایی مواجه خواهیم شد، خاطر نشان کرد: از بعدازظهر دوشنبه شاهد سامانه بارشی ضعیف تر خواهیم بود که تا عصر سه شنبه ادامه می یابد.

گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به تداوم سامانه بارشی از گردشگران می خواهیم در این زمان ها با توجه به بالا آمدن سطح رودخانه ها و احتمال طغیان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار از اتراق در حاشیه رودخانه ها بر حذر باشند.

ولی جهانی بیان کرد: همه ساله گردشگران استان بدلیل خوشایند بودن هوای بارانی سفرهای پائیزه به استان دارند اما گاه بدلیل بی توجهی به اقلیم استان و  هشدارها ی هواشناسی اقدام به اسکان در حاشیه رودخانه ها می کنند که این موضوع گاه موجب خسران های جبران ناپذیری می شود.

وی گیلان را سرشار از جاذبه های متنوع فرهنگی ،تاریخی ،طبیعی دانست که گردشگران در فصل دوم سفر می توانند سفر امن و خوشایندی را تجربه نمایند.

گیلانیان از نزدیک شدن به رودخانه ها بپرهیزند

شرکت آب منطقه ای گیلان نیز با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها هشدار داد.در هشدار شرکت آب منطقه ای گیلان آمده است: باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و همچنین سیلابی شدن رودخانه های استان از شهروندان و هموطنان درخواست می شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال های آبرسانی خودداری کنند. 
گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه دایمی است که تعداد ۱۸ رودخانه بنام های سفیدرود، پلرود، شفارود، شلمان رود، زرجوب، گوهررود، پیربازار، پسیخان، سیاه درویشان، ماسوله رودخان، مرغک، دیناچال، لیسار، لمیر، حویق، لوندویل، آستاراچای و آچی رود از لحاظ بیولوژیکی و اکولوژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha