۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 84920820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم قزوین نسبت به کشور روند کاهنده داشته است

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 84920820
تورم قزوین نسبت به کشور روند کاهنده داشته است

قزوین -ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: تورم قزوین نسبت به کشور در سال گذشته روندکاهنده داشته که ناشی از اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر خلیلی خواه روز یکشنبه در ستاد تنطیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین با اشاره به تورم هزینه ساخت، افزود: این تورم در استان در سال گذشته، بالای ۵۵ درصد بوده و روند تورم هزینه ساخت در استان در سه سال گذشته بیشترین افزایش را طی یک دهه گذشته داشته است.

خلیلی خواه گفت: نرخ رشد سرمایه گذاری مسکن در استان منفی است و در حال حاضر افزایش عرضه در حوزه ساخت و ساز نداریم و فقط توانسته ایم عرضه مسکن را ثابت نگه داریم.

وی افزود: تعداد بناهای احداث شده در استان در سال ۹۹ ، سه هزار و ۵۹۲ مورد بوده که به هزار و ۷۵۴ مورد در سال گذشته کاهش یافته و تعداد مجوزهای ساخت نیز از حدود هشت هزار مورد به پنج هزار و ۷۹۴ مورد رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه سرمایه گذاری چندانی در حوزه مسکن در استان صورت نگرفته است، افزود: ۴۵ درصد درآمد دهک اول جامعه صرف تامین مسکن می شود و برخی از مشکلات مسکن به ثبات اقتصادی بر می گردد و تقاضا برای اجاره نشینی بالا رفته است و اگر در ستاد تنظیم بازار برنامه ریزی در این خصوص نداشته باشیم بخشی از جامعه متضرر می شوند.

ساخت چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین کلید خورده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این نشست گفت: کنترل قیمت مسکن، تابع سیاست های کشوری است.

علی هاشمی گفت: قرارداد ساخت ۲۳ هزار واحد را برای خانه اولی ها منعقد کردیم و در مرحله اجرا قرار دارد.

این مسوول اظهار داشت: برای ساخت چهار هزار واحد هم برای مسکن روستایی در استان تشکیل پرونده شده و منتظر پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد هستیم.

وی افزود: استفاده از روش های نوین ساخت در طرح ملی مسکن در حال اجرا است و کمک به عرضه زمین را نیز در دستور کار داریم.

هاشمی افزود: زمین هایی در استان وجود داشت که سالها امکان ساخت نداشتند که مشکل آنها حل شده مانند شهرک اندیشه که مردم می توانند از هفته بعد برای دریافت مجوز به شهرداری مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: برای ایجاد نواحی منفصل و شهرک ها در شهرهایی که اراضی کشاورزی آنها را احاطه کردند در حال مطالعه هستیم و در بخش مسکن استیجاری نیز واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی برای احداث خوابگاه متاهلین صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha