۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84920724
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار میلیون قطعه ماهی زینتی در همدان تولید شد

همدان-ایرنا- سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی دراین استان تولید و روانه بازار شده است.

احمد بختیاری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، این میزان ماهی زینتی در ۶۵ واحد پرورش آبزیان در استان همدان تولید شده است که ۱۰ واحد از این مراکز به صورت صنعتی و بقیه به شکل خانگی و خرد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ماهی زینتی در شهرستان همدان و مابقی در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان و فامنین تولید می شود اظهار داشت: مجوز صادرات ماهی های زینتی با همکاری سازمان بازرسی دریافت شده و در حال پیگیری است.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولید هر ۵۰ هزار قطعه ماهی تزئینی موجب اشتغال یک نفر می شود از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه پرورش ماهیان زینتی در استان همدان خبر داد.

بختیاری ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و گلدفیش، سیچلاید، گوپی و فلاور از مهمترین گونه‌های ماهی زینتی تولیدی در استان همدان است.

وی پرورش ماهیان زینتی را نمونه‌ای از کسب و کار ارزان و باصرفه برشمرد و تصریح کرد: تشکیل و راه اندازی خوشه‌های پرورش ماهیان زینتی در اشتغال زنان روستایی استان همدان نقش چشمگیری دارد.

سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: علاوه بر پرورش ماهیان زینتی، از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۰ هزار قطعه زالو در سه واحد فعال در استان همدان تولید شده است که سالانه تولید یک میلیون قطعه زالو در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha