۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84920242
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ افروزی غرب و آمریکا با تداوم کمک ها به اوکراین

تهران-ایرنا- وعده کمک مالی ۱۸ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا  برای سال ۲۰۲۳ به کی یف و تاکید سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل درباره تمرکز بر بسته های کمک مالی و نظامی به اوکراین در صورت پیروزی جمهوریخواهان در کنگره نشان می دهد که غرب و آمریکا درصد پایان دادن به جنگ اوکراین و روسیه نیستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای یورونیوز به نقل از اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، خبر کمک مالی اتحادیه اروپا برای اوکراین در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد و به نقل از این مقام اروپایی نوشت از این کمک برای تامین نیازهای بودجه ای اولیه مورد نیاز در این کشور جنگ زده استفاده خواهد شد.

فون در لاین در پایان نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت بسیار مهم است که اوکراین یک منبع مالی با ثبات و قابل پیش بینی داشته باشد.

جنگ افروزی غرب و آمریکا با تداوم کمک ها به اوکراین

پیش بینی می شود اوکراین برای سال ۲۰۲۳ بین ۳ تا ۴ میلیارد یورو کمک خارجی ماهانه برای ادامه خدمات عمومی خود نیاز داشته باشد. در عین حال ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش بینی کرده که کشورش حدودا به ۵۶ میلیارد یورو برای بازسازی زیرساختارهای خسارت دیده و مقابله با کسری بودجه نیاز دارد.

اتحادیه اروپا کمک ۱.۵ میلیارد یورویی در ماه را که در مجموع ۱۸ میلیارد یورو برای سال ۲۰۲۳ می شود، هدف قرار داده است.

هنوز جزییات بیشتری ارائه نشده است و رئیس کمیسیون اروپا گفته کار بر روی بسته آینده هنوز در مراحل اولیه است.

فون در لاین گفت: ما وزرای دارایی را موظف کرده‌ایم تا مکانیسم مناسبی را ایجاد کنند، اما مهم است که این سیگنال را به اوکراین بدهیم که به خوبی می‌دانیم این جریان درآمد قابل اعتماد چقدر مهم است.

این خبر درست همزمان با هشدار دولت اوکراین درباره کمبود شدید گاز و برق در فصل زمستان در این کشور منتشر شده است.

به گفته وزیر انرژی اوکراین کشورش به دلیل تخریب ناشی از بمباران تاسیسات برق مجبور به واردات انرژی است.

به غیر از اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی نیز وعده کمک مالی داده اند.

درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای کمک بیشتر نظامی به اوکراین

مک کانل رهبر اقلیت جمهوریخواهان در سنای آمریکا ضمن درخواست از دولت بایدن برای انتقال کمک بیشتر به کی یف وعده داد اگر جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره اکثریت را در مجلس سنا کسب کنند، به حمایت نظامی و مالی از اوکراین ادامه می دهند.

این سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی در بیانیه ای گفت: «دولت بایدن و متحدان ما باید برای تامین ابزار مورد نیاز اوکراین جهت خنثی کردن تجاوز روسیه تلاش بیشتری کنند. بدیهی است که این کمک ها باید شامل پدافند هوایی، سلاح های دوربرد، و حمایت‌های بشردوستانه و اقتصادی برای کمک به کشور جنگ‌زده اوکراین جهت تحمل زمستان آینده باشد».

مک کانل در بیانیه ای گفت: اکثریت جمهوری خواهان در سنا نظارت خود را بر تضمین تحویل به موقع تسلیحات مورد نیاز و کمک بیشتر متحدان به اوکراین متمرکز خواهند کرد.

تارنمای یاهو نیوز به نقل از مک کانل نوشت: حمایت از اوکراین بر مبنای حمایت دو حزبی تصویب شده  و باید «تسریع شود».

با این حال این رسانه عنوان کرده که کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواه اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در دیدگاهی مغایر با مک کانل نسبت به ادامه کمک ها تردید دارد.

جنگ افروزی غرب و آمریکا با تداوم کمک ها به اوکراین

این رسانه نوشت: فشار مک کانل  اختلاف جدید در رهبری جمهوری خواهان بر سر کمک به اوکراین را نشان می دهد. مک کارتی اوایل این هفته در اظهارنظر درباره ارسال میلیاردها دلار کمک بیشتر به اوکراین، مردد به نظر می رسید و پیشنهاد کرد که نگرانی‌های مربوط به سیاست داخلی در آمریکا، مانند مسائل اقتصاد و  مرزی نیز باید در اولویت قرار گیرند.

از زمان آغاز جنگ روسیه در ماه فوریه، آمریکا تقریباً ۶۰ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین را تایید کرده است و مک‌کانل به یکی از قوی‌ترین حامیان جمهوری‌خواه برای این کمک تبدیل شده است.

اما مک کارتی معتقد است اختصاص پول اضافی به اوکراین یک چک سفید رایگان نیست؛ اظهاراتی که اختلافات در بین جمهوریخواهان را درباره کمک ها نشان می دهد.

بایدن روز جمعه گفت که در قبال حمایت از اوکراین در برابر روسیه متعهد است و تلاش کرد نگرانی‌ها درباره احتمال عقب‌نشینی برخی از جمهوریخواهان از این کمک ها را رفع کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha