سه تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

شاهرود - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: سه تُن چوب تاغ طی ۷۲ ساعت گذشته با هوشیاری مأموران پاسگاه‌های انتظامی شهید نوری، رویان و شهرک ولیعصر(عج) شاهرود از خودروهای عبوری کشف و ضبط شد.   

محمدرضا کشاورزیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأموران پاسگاه‌های انتظامی شهید نوری، رویان و شهرک ولیعصر (عج) از ۷۲ ساعت گذشته تاکنون هفت محموله چوب تاغ قاچاق را کشف و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود تحویل دادند.

وی با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی ۱۴ شهر رویان روز پنجشنبه گذشته به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک شدند و جهت بررسی‌های بیشتر آن‌ را متوقف کردند، ادامه داد: راننده سواری سمند با برداشتن صندلی‌های عقب سواری و تیره کردن شیشه‌های خودرو، نیم تُن چوب تاغ غیرمجاز را بارگیری کرده بود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه پنج محموله قاچاق چوب نیز توسط مأموران پاسگاه شهید نوری کشف شد، ابراز داشت: مأموران پاسگاه شهرک ولیعصر (عج) شاهرود نیز یک محموله چوب تاغ را توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار داشت: پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره، متخلفان ۲۴۰ میلیون تومان جریمه شدند.

 به گفته وی، متخلفان پس از تشکیل پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

کشاورزیان ابراز داشت: هوشیاری و تلاش نیروهای پاسگاه‌های انتظامی موجب کشف این هفت محموله شد که از این زحمات قدرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود، تصریح کرد: این درختچه نقش مهمی در حفظ روستاها در برابر شن‌های روان و پیشگیری از بیابانزایی دارد.

به گفته وی، سودجویان به خاطر تولید زغال این درختچه‌ها را مورد دستبرد قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا، وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha