کشف مواد مخدر در مهاباد ۴۰ درصد کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: امسال (نیمه اول سال‌جاری) ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که در مقایسه با سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرگرد رحیم ایاذی روز شنبه در جلسه مبارزه با موادمخدر شهرستان مهاباد اظهار کرد: این مقدار انواع موادمخدر در بین توزیع کنندگان، مصرف کننده و قاچاقچیان کشف و در همین ارتباط هم ۲۱۱ نفر دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین مواد کشف شده مربوط به ماده تریاک بوده که به صورت صنعتی و سنتی فرآوری شده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: اعتیاد به موادمخدر از چالش‌ برانگیزترین آسیب‌های اجتماعی است که تأثیر نامناسبی را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع می‌گذارد،  به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در عرصه‌های مختلف بویژه در بعد فضای مجازی می‌تواند تاثیر گذاری مستقیمی بر کاهش مصرف مواد و مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

سلیمان پاکزاد با بیان اینکه مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر لازم الاجراست، یادآور شد: برگزاری جلسات توانمندسازی برای دانش آموزان با حضور افتخار آفرینان، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و آگاهسازی نیز می‌تواند مردم را از آسیب‌های این بلای خانمانسوز در امان نگه دارد.

وی اضافه کرد: ما باید برای اعتیاد و بعد از درمان معتاد برنامه داشته باشیم ضمن اینکه بعد از بهبودی باید از این افراد مراقبت و حمایت شود تا به چرخه اعتیاد باز نگردند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارایه توضیحات و راهکارهای لازم در زمینه‌های مرتبط با مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha