سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

تهران- ایرنا- نتایج تیم فوتبال نساجی که در قائمشهر به «امید شهر خسته» شهرت دارد، در هفته‎‌های اخیر، این تیم را به جمع مدعیان بالای جدولی اضافه کرده است.

به گزارش ایرنا، هفته دهم لیگ برتر فوتبال روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و پرسپولیس از صدر جدول تکان نخورد و صنعت نفت هم با یک باخت دیگر جایگاهش را در رده آخر محکم چسبید تا بالا و پایین جدول تغییر نکند. در گزارشی فراز و فرودهای هفته دهم را بررسی کرده‌ایم.

برد پشت برد با ستاره هلندی

پرسپولیس با لوکادیا مهارناپذیر نشان می‌دهد؛ تیمی که انگار به بالانشینی عادت کرده و ترک عادت نمی‌کند. قرمزها این هفته دومین بردشان را در ۴بازی اخیر ثبت کردند تا نشان دهند پس از باخت هفته هفتم به تراکتور، دوباره به همان روند ۶ هفته ابتدایی لیگ برگشته‌اند.

پرسپولیس که هفته قبل مس رفسنجان را شکست داده بود، در هفته دهم هم با یک گل ملوان را برد تا همچنان به صدرنشینی ادامه دهد. تیمی که چه خوب بازی کند و چه نمایش دلپذیری نداشته باشد، در انتهای مسابقه برنده از زمین بازی بیرون می‌آید و یحیی گل محمدی و شاگردانش به پیروزی عادت کرده‌اند، آن هم با یک ستاره هلندی که خط حمله قرمزها را آتشین کرده است.

سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

یورگن لوکادیا از هفته سوم به ترکیب پرسپولیس اضافه شد و در ۷ بازی اخیر ۶ گل به ثمر رسانده است. او در پایان هفته دهم در کنار محمد عباس‌زاده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفت تا نگرانی‌های گل محمدی در خط حمله تقریبا به صفر برسد! البته پرسپولیس ۲۱ امتیازی، دو تیم سپاهان و استقلال ۱۹ امتیازی را پشت سرش می‌بیند، فاصله‌ای که حاشیه امنیت زیادی برای سرخ پوشان به وجود نیاورده، هر چقدر هم این تیم کسب و کارش تنها پیروزی باشد.

زردپوشان اصفهانی روی نوار برد

البته قرمزها حریفان سرسختی به عنوان مدعی در کنار خودشان می‌بینند که کارشان را برای ادامه صدرنشینی سخت‌تر می‌کند؛ یکی از این مدعیان سپاهان است. تیم خوزه مواریس پرتغالی در هفته دهم توانست در یک بازی پرگل ۴ بر ۲ تراکتورِ قربان بردیف را شکست دهد تا فاصله زردها با قرمزهای صدر جدول همان دو امتیاز باقی بماند.

سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

آنها در۴ بازی آخرشان سه برد و یک مساوی داشته‌اند و با ۱۹ امتیاز تیم دوم جدول هستند و به نظر می‌رسد در فصل جاری با توجه به هزینه‌های نجومی که برای جذب بازیکن داشته‌اند، تنها به قهرمانی و بالا بردن جام راضی می‌شوند؛ هرچند سپاهانی‌ها برای شکستن طلسم ۸ ساله و رسیدن به ششمین جام قهرمانی در لیگ برتر رقیبان سرسخت و راه درازی در پیش دارند.

مهاجمانی که به داد استقلال نمی‌رسند

هفته دهم برای استقلالی‌ها با از دست رفتن دو امتیاز حساس همراه بود. تیمی که با ریکاردو ساپینتو در هفته‌های گذشته نشان داده که برای دفاع از عنوان قهرمانی کمربندهایش را محکم بسته است.

آنها این هفته مقابل آلومینیوم در ورزشگاه آزادی بدون گل متوقف و ۱۹ امتیازی شده و هم‌امتیاز با سپاهان، تیم دوم جدول و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم شاگردان مورایس در رده سوم قرار گرفته‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

اگر چه فاصله استقلال با صدر جدول تنها ۲ امتیاز است اما از دست دادن امتیازهای خانگی می‌تواند در ادامه برایشان مشکل‌ساز شود.

استقلال در خط حمله، خلاف بازیکنان اسم و رسم‌داری که در شروع فصل جذب کرده، نتوانسته موفق عمل کند و آمار ۱۱ گل در ۱۰ بازی، با وجود داشتن یک دوجین مهاجم مطرح نمی‌تواند قابل قبول باشد.

محمد محبی و کوین یامگا هر کدام با سه گل بهترین گلزنان استقلال تا اینجای لیگ بوده‌‎اند و پیمان بابایی و مهدی قایدی دو مهاجم دیگر استقلال در ۱۰ هفته گذشته از لیگ، هر کدام تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند. سجاد شهباززاده تنها مهاجم تازه‌وارد استقلال در فصل جاری است که هنوز پایش به گلزنی باز نشده است.

ورود تیم شهر خسته به جمع مدعیان

نساجی با حمید مطهری در حال تبدیل شدن به یک تیم بالای جدولی است. قائمشهری‌ها که در فصول گذشته در نیمه دوم جدول برای سقوط نکردن می‌جنگیدند، در پایان هفته دهم با ۱۶ امتیاز تیم پنجم جدول هستند.

سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

نساجی این هفته توانست فولاد را دو بر یک شکست داد. این سومین پیروزی نساجی در ۴ بازی اخیر بود. بردهایی که باعث شده شاگردان مطهری پس از یک شروع ضعیف در لیگ بیست و دوم، از بحران عبور کنند و خلاف فصل‌های قبل، تن هواداران‌شان را که نگران سقوط این تیم بودند، نلرزانند.

پایان شکست‌ناپذیری فولاد

هفته دهم لیگ برتر فوتبال پایان شکست‌ناپذیری تنها تیم بدون باخت لیگ بیست و دوم بود. فولاد خوزستان که با یک بازی کمتر(معوقه با ملوان از هفته ششم)، در ۸ بازی گذشته ۶ تساوی و تنها ۲ برد کسب کرده بود، سرانجام در هفته دهم مقابل نساجی شکست خورد تا تمام تیم‌های لیگ بیست و دوم طعم باخت را مزه کرده باشند.

سایه‌روشن‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال؛ ورود «امید شهر خسته» به باشگاه مدعیان

این در شرایطی است که حرف و حدیث‌ها درباره حضور جواد نکونام به عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش تمامی ندارد؛ گمانه‌زنی‌هایی که به نظر می‌رسد روی نتایج این تیم هم تاثیرگذار بوده و فولاد خوزستان با این مربی جوان در لیگ بیست و دوم، فراز و نشیب زیادی داشته است.

از آخرین برد فولاد که به بازی با سپاهان در هفته چهارم بر می‌گردد، ۶ هفته می‌گذرد و شاگردان نکونام در ۵ بازی اخیرشان ۴مساوی و یک باخت داشته‌اند؛ نتایجی که برای تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان، نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد. فولاد در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در رده نهم جدول و میانه لیگ قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha