ادعای بی‌سند فعال کارگری درباره خط فقر ۱۸ میلیونی

تهران - ایرنا - ادعای یک فعال کارگری درباره رسیدن خط فقر به ۱۸ میلیون تومان که به‌دور از مبنای کارشناسی و بدون استناد به منابع مستند آماری است باعث موج‌سواری ضدانقلاب شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش، «فرامرز توفیقی»، رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراهای کار ایران، اعلام کرد که خط فقر نسبی خانوارها در ایران از ۱۸ میلیون تومان عبور کرده به ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است.

این اظهارنظر که بدون استناد به منابع آماری از جمله مرکز آمار ایران و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است موجی از انتقادها را علیه کشور به بار آورد و به تیتر اول رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل شد.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند با خط فقر ۱۸ میلیون تومانی، تقریباً اکثر جامعه ایران را باید زیرخط فقر لحاظ کرد، بنابراین محاسبه مذکور قطعاً ایراد دارد و اغراق‌آمیز است.

توفیقی حاضر به مصاحبه با ایرنا و ارائه مستندات خط فقر ۱۸ میلیون تومانی نشد.

این در حالی است که سال گذشته نیز که برخی خط فقر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرده بودند، داریوش ابوحمزه معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خط فقر را حدود ۴ میلیون تومان اعلام کرد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خط فقر بر مبنای حداقل کالری موردنیاز افراد در ماه بر اساس یک استاندارد بین‌المللی تعریف می‌شود که ۲ هزار و ۱۰۰ کالری برای هر فرد است. این خط فقر خوراکی است. متاسفانه نهادهای مختلفی شروع کردند عددهایی را حالا با انگیزه‌های مختلف برای خط فقر مطرح کردند.

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha