۱۴ بنا و بافت تاریخی استان زنجان مرمت شد

زنجان - ایرنا - معاون میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ بنا و بافت تاریخی شامل بناها، آرامگاه‌ها، بقاع متبرکه، مساجد و غیره در سطح این استان مرمت شد.

محمدرضا محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ۸۱ اثر تاریخی شامل ۲۹ اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سطح استان در سه‌ماهه اول سال و ۵۲ اثر تاریخی توقیفی و اهدایی در سه‌ماهه دوم مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ۱۲ ظرف تاریخی شامل پنج ظروف سفالی در سه‌ماهه نخست امسال و ۶ ظرف سفالی و یک اثر گچ‌بری در سه‌ماهه دوم سال مرمت شد.
معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ احیا و باززنده‌سازی بناهای تاریخی بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: میراث‌فرهنگی و بناهای قدیمی تاریخ و میراث ارزشمندی هستند که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارند، ضمن اینکه با بهره‌برداری صحیح از آنها اشتغال نیز رونق می‌گیرد.
محمدپور خاطرنشان کرد: هر یک از آثار تاریخی، بخشی از فرهنگ و تمدن کهن زنجان است، فعالیت‌‏های مهمی در بخش‏‌های مختلف به‌ویژه مرمت و حفظ آثار انجام‌شده است که معرفی به همگان هدف اصلی بعد از مرمت بناهای تاریخی استان توسط کارشناسان زبده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha