۹۰ درصد طرح های ورزشی کردستان با تامین اعتبار سفر رییس جمهور تکمیل می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با یادآوری اینکه در سفر رییس جمهور به کردستان، ۱۲۰ میلیارد تومان برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی استان اختصاص یافت گفت: با تخصیص این اعتبار، ۹۰ درصد طرح های ناتمام ورزشی استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حامد جولایی روز شنبه در نشست صمیمی روسای هیات‌های ورزشی با استاندار کردستان بر لزوم اجرای طرح های ورزشی برای ارتقای سرانه فضای ورزشی استان تاکید و اضافه کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۷۰ پروژه ورزشی در کردستان به بهره برداری رسیده که بیشتر این طرح ها، بزرگ و مهم بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به توانمندی ورزشکاران استان در میادین مختلف اشاره کرد و افزود: این استان سرشار از نبوغ و استعداد ورزشی است و امسال در المپیاد استعدادهای برتر رتبه هشتم کشور را بدست آورده است.

جولایی ضمن تقدیر از تلاش هیات های ورزشی و مربیان برای درخشش ورزشکاران در مسابقات ملی و بین المللی، ادامه داد: طی سه دوره گذشته (سال های ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱)، کردستان در المپیاد استعدادهای برتر، در بین ۱۰ استان برتر کشور جای داشته است.

وی یادآور شد: کردستان امسال در المپیاد استعدادهای برتر هشت طلا، یک نقره ۱۲ برنز در در بخش مردان و چهار طلا، ۲ نقره و چهار برنز را در بخش بانوان بدست آورده و با ۳۰ امتیاز در جایگاه هشتم کشور قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: در سطح قهرمانی نیازمند گام های بزرگی هستیم تا پس از قهرمانی ملی، بتوانیم در لیگ های کشوری حاضر شویم که این مستلزم جذب صنایع برای حمایت مالی است ولی این فرهنگ هنوز در استان جا نیفتاده است.

در این نشست، روسای هیات های ورزشی به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند و بر لزوم حمایت بیشتر دستگاه ها به ویژه استانداری و اداره کل ورزش و جوانان تاکید کردند.

در حال حاضر حدود ۶۴ هزار ورزشکار در قالب ۴۸ هیات ورزشی استانی و ۳۶۰ هیات شهرستانی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha