۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84919665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام نظامیان آمریکایی به رومانی؛ آیا کاخ سفید برای جنگ با روسیه آماده می شود

تهران – ایرنا- آمریکا که به همراه غرب راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به درگیری در اوکراین را کنار گذارده و به حمایت های نظامی و مالی خود از کی‌یف ادامه می دهد، اکنون با اعزام هزاران نیروی نظامی هوابرد به خاک رومانی، با دست آویز حمایت از ناتو، خود را آماده جنگ با روسیه می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» با انتشار خبر اعزام نظامیان آمریکایی به رومانی، نوشت: آمریکا با هدف ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه، پس از ۸۰سال و برای نخستین بار اقدام به اعزام قوای نظامی به خاک اروپا کرد.

براساس این گزارش، آمریکا لشکر ۱۰۱ هوابرد خود را که شامل واحد آموزش دیده‌ای تحت عنوان «فریاد عقاب ها» (Screaming Eagles) است و می تواند ظرف چند ساعت به هر نقطه از جهان اعزام شده و بلافاصله وارد نبرد شوند، به خاک رومانی گسیل داشته است، اکنون این واحد نظامی  در صورت تشدید تنش  بین مسکو و کی‌یف و یا حمله به یکی از اعضای ناتو ، آماده ورود به خاک اوکراین است.

این گزارش می افزاید: این واحد نظامی آمریکایی هم اکنون در فاصله سه مایلی مرز رومانی با اوکراین مستقر شده که در واقع آخرین حد ناتو در اروپا در جنگ اوکراین به شمار می رود، اکنون تهدید جنگ به نزدیکی قلمرو ناتو  یعنی به مرزهای رومانی رسیده و به همین منظور یگان زبده تهاجمی آمریکا با تجهیزات سنگین به ناحیه اعزام شده است.

اعزام نظامیان آمریکایی به رومانی؛ آیا کاخ سفید برای جنگ با روسیه آماده می شود
آمریکا با یگان ویژه هوابرد خود قصد ورود به جنگ با روسیه را دارد- سی‌بی‌اس نیوز

 سرتیپ «جان لوباس» معاون فرمانده این لشکر به سی‌بی‌اس نیوز گفت: ما آماده دفاع از هر وجب از خاک ناتو هستیم. در مجموع حدود چهارهزار و ۷۰۰ سرباز از لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا از پایگاه «فورت کمپل » ایالت کنتاکی برای تقویت جبهه شرقی ناتو، اعزام و مستقر شده اند.

این گزارش می افزاید: آمریکا در رومانی و در نزدیکی با مرز اوکراین اقدام به رزمایش با تسلیحات جنگی واقعی کرده و پیام روشنی به روسیه می فرستد مبنی بر این که متحد ناتو، یعنی آمریکا در اینجا حضور دارد.

آمریکا آماده وارد شدن به خاک اوکراین

 فرمانده این یگان ویژه هوابرد بارها به این شبکه خبری گفته است درحالی که آنان برای دفاع از قلمرو ناتو مستقر شده اند، هر آن آماده جنگ بوده و چنانچه جنگ در اوکراین شدت گیرد و یا حمله ای علیه ناتو روی دهد، نظامیان آمریکایی کاملا آماده ورود به خاک اوکراین هستند.

به گزارش ایرنا، روسیه به دنبال نادیده گرفته شدن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در مورخ پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد و تاکنون کشورهای غرب نه تنها مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به این مناقشه را کنار گذارده اند بلکه به حمایت های مالی ونظامی از کی یف برای روشن نگاه داشتن آتش این جنگ ادامه می دهند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در جریان نشست دو روزه وزیران دفاع این سازمان نظامی که از ۱۲ تا ۱۳ اکتبر (۲۰ تا ۲۱ مهرماه) در بروکسل برگزار شد گفت که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین شکست ناتو خواهد بود و متحدان این پیمان نظامی نباید اجازه دهند چنین امری روی دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha