مدیر کل بهزیستی خراسان‌شمالی: ۸۲۶ خانواده دارای معلول حق پرستاری دریافت می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی به ۸۲۶ خانوار نیازمند دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، حق پرستاری یک میلیون تومانی پرداخت می کند.

محسن توحیدی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهارداشت: از مجموع این تعداد؛ ۳۱۴ نفر دارای ضایعه نخاعی و ۵۱۲ نیز مربوط به سایر معلولیت ها است.

وی میزان حقوق ماهانه این خانواده ها را یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گروه هدف در نوبت دریافت حق پرستاری هستند که به محض محرز شدن شرایط، مستمری این افراد نیز پرداخت می شود.

توحیدی مقدم عنوان کرد: این تعداد از معلولان با توجه به شدت معلولیت در دهک های یک تا هفت جامعه قرار دارند و توسط خانواده ها نگهداری می شوند و ماهانه از این سازمان حمایتی نیز مستمری دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۷۵۰ پرونده در کمیسیون پزشکی توانبخشی استان مورد بررسی قرار گرفت تا نوع و شدت معلولیت مشخص شود.

وی ادامه داد: ۱۶ مرکز روزانه با ظرفیت ۷۵۰ نفر شامل نگهداری معلولیت های ذهنی، اوتیسم، حرفه‌آموزی و حمایتی وجود دارد و همچنین ۲۳ مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۷۰۰ نفر نیز در سطح استان ایجاد شده است که معلولان ذهنی - جسمی، بیماران روان، سالمندان و خانه های حمایتی توانبخشی را پوشش می دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین تعداد مراکز ویزیت و مراقبت در منزل را نیز ۱۲ مرکز عنوان کرد و گفت: گروه هدف در صورت نیاز به ویزیت با مراکز تماس می گیرند و خدمات دریافت خواهند کرد.

وی افزود: بهزیستی مطابق ماده هفت قانون معلولان مکلف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دارای معلولیت چندگانه نیازمند حق پرستاری پرداخت کند.

توحیدی مقدم ادامه داد: اولویت حق پرستاری با معلولان ترخیص شده از مراکز، خانواده دارای چند معلول و افراد بسترگرا است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر معلول زیر پوشش این سازمان هستند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان مستمر بگیر هستند.

۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha