۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84919368
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح یمن: عملیات بندر الضبه هشداری به ائتلاف متجاوز بود

تهران- ایرنا- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب گفت که حمله به بندر الضبه در حضرموت واقع در شرق یمن هشداری به ائتلاف سعودی بود.

به گزارش ایرنا از المسیره، یحیی سریع گفت: حمله به بندر الضبه در حضرموت هشدار ساده‌ای به ائتلاف سعودی است تا غارت منابع نفتی یمن را متوقف کنند.

وی افزود: این نفتکش، دستورات صادره از مسئولان ذیربط مبنی بر ممنوعیت انتقال و صادرات فرآورده‌های نفتی حاکمیتی یمن را نقض کرده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: پیام هشدارآمیز نیز برای جلوگیری از تداوم عملیات قاچاق ثروت نفتی که صرف پرداخت حقوق و خدمات به مردم یمن نمی‌شود، صورت گرفت.

سریع همچنین گفت: در این حمله تلاش شد که زیرساخت‌های یمن و امنیت کشتی و خدمه آن حفظ شود و پیام هشداری به مسئولان این کشتی بود.

وی تأکید کرد که در انجام وظایف خود برای توقف و جلوگیری از ورود هر گونه کشتی که در پی غارت ثروت ملت یمن باشد، تردید نخواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان گفت که این کشور قادر است عملیات‌های هشدار آمیزی را برای دفاع از ملت و حمایت از منابع خود انجام دهد.

پیش تر منابع خبری یمن از وقوع دو انفجار در شرق شهر المُکلّا مرکز استان حضرموت واقع در شرق یمن خبر داده بودند.

به گزارش ایرنا، این دو انفجار عصر امروز (جمعه) همزمان با ورود یک کشتی حامل مواد نفت خام رخ داده است.

براساس این گزارش، این دو انفجار در بندر «الضبه» در حین تلاش یک کشتی نفتی برای پهلوگیری در بندر و تخلیه محموله نفت خام یمن جهت قاچاق به خارج از کشور به وقوع پیوست.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha