۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84918824
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه: تماسی میان آمریکا و مسکو برای کاهش تنش وجود ندارد

تهران- ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا پنجشنبه شب گفت که تماسی میان واشنگتن و مسکو برای کاهش تنش مانند اقداماتی که ۶ دهه گذشته برای دوری دو کشور از جنگ هسته‌ای مطرح بود، وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، آناتولی آنتونوف در این باره گفت که تلاش دیپلمات‌های روس برای بازگشت تماس عمیق با آمریکا به شکست انجامیده است.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: تلاش داریم که توافق استارت را تمدید کنیم، اما به نظر می رسد که ایالات متحده طرح‌های دیگری دارد.

آنتونوف اوایل اکتبر امسال نیز در مصاحبه با شبکه "روسیا ۱" گفت که آمریکا در سطح سیاسی اعلام کردند که قطع کامل روابط دیپلماتیک با روسیه مناسب نیست.

وی گفت که آمریکایی‌ها بر این باور هستند که ضروری است ایالات متحده نمایندگانی در مسکو داشته باشد.

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین گفت که انتظار می رود به زودی سفیر جدید آمریکا به زودی در مسکو تعیین شود.

سخنان آنتونوف پس از آن بیان می شود که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بهمن ماه ۹۹ توافقنامه تمدید پیمان محدود کردن سلاح های تهاجمی راهبردی بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده موسوم به «پیمان استارت نو» را امروز (جمعه) امضا کرد.

 این طرح ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ (۷ بهمن ۱۴۰۰) با عنوان «توافقنامه برای تمدید پیمان بین روسیه و آمریکا برای کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی» در دومای روسیه به رای گذاشته شد و نمایندگان با تمدید ۵ ساله آن موافقت کردند و سپس در شورای فدراسیون این کشور نیز تصویب و برای اجرایی شدن نیاز به امضای پوتین رییس جمهوری این کشور داشت.

این پیمان که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدام ها  برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ در ۸ آوریل ۲۰۱۰ ( ۱۹ فروردین ۸۹) امضا و برای مدت ۱۰ سال لازم الاجرا شده بود از ۵ فوریه ۲۰۱۱ ( ۱۶ بهمن ۸۹) آغاز و  تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ ( ۱۷ بهمن ۹۹) اعتبار دارد.

این توافق نامه تمدید قرارداد را برای پنج سال تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ پیش بینی کرده است.

این پیمان در مورد انواع موجود بمب افکن های سنگین (TB)، موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) و موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM)، از جمله ICBM و SLBM های غیر هسته ای کاربرد دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha