همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی با راه‌اندازی دفتر تعامل تسهیل می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس شرایط فراهم شده روند همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها در طرح‌های دفاعی با راه‌اندازی دفتر تعامل (همکاری با نیروهای مسلح) تسهیل شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی شمسی‌پور افزود: با تعامل صورت گرفته با وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، موافقت اولیه اعطای امریه سربازی به محققان پسادکترا و کسر خدمت دانشجویان ارشد و دکترا که پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه دفاعی دارند، فراهم شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح اذن مقام معظم رهبری را برای این امر اخذ کنند و در صورت موافقت برای تسهیل همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها با حوزه دفاعی، دفتری (دفتر تعامل) در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

دفتر تعامل پیگیر کارهای اداری قراردادهای پژوهشی
شمسی‌پور افزود: این دفتر که در برخی دانشگاه‌های بزرگ و مرتبط با حوزه دفاعی دایر می‌شود، پیگیری کارهای اداری قراردادهای پژوهشی، معافیت تحصیلی، کسری سربازی مربوط به پارساهای نیازمحور، امریه پسادکترا، امریه فناوری و سربازی را برعهده دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم تاکید کرد: هدف اصلی این طرح، خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته دانشگاهی، صرفه‌جویی در زمان و تسهیل امور است و تنها یک کارشناس اداری در این دفتر حضور خواهد داشت.

قراردادهای همکاری پژوهشی متعددی طی سال های قبل میان وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برای افزایش قدرت دفاعی کشور منعقد و اجرا شده و بسیاری دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نتیجه این همکاری است.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیروز (چهارشنبه) در پنجاه‌وهفتمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بر اساس تعامل با ستاد کل قرار شد اجازه امریه پسادکتری و امریه سربازی در پارک‌های علم و فناوری را ستاد کل نیروهای مسلح از مقام معظم رهبری کسب کنند. 

محمدعلی زلفی‌گل افزود: همچنین قرار شد در هر دانشگاه یک نماینده ستاد کل نیروهای مسلح حاضر باشد تا قراردادها با نیروهای مسلح و کارهای پژوهشی را پیگیری کند. همچنین بنا شد برای رساله های دکتری و پایان نامه ارشد اگر با نیازهای بخش نیروهای مسلح مرتبط بود، دانشجو کسری خدمت دریافت کند.

همین گفته باعث برداشت‌های نادرستی در برخی رسانه‌ها در مورد تعامل وزارت علوم با نیروهای مسلح شده بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha