۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 84918716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پخش سخنرانی رئیس‌جمهور در جلسه ستادی آموزش و پروش از رسانه ملی

تهران - ایرنا- سخنان رئیس‌جمهور در جلسه نظارت ستادی وزارت آموزش و پروش، امشب ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه از شبکه سراسری خبر پخش می‌شود.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» به وزارت آموزش و پرورش رفت و در جمع مدیران این وزارتخانه، ضمن استماع گزارش عملکرد یک‌ساله این مجموعه، رهنمودها و پیشنهادات مهمی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی هدف مدارس مردمی را کاهش تصدی‌گری دولت و اکتفا کردن آن به نقش حمایتی و هدایت‌گری در آموزش و پرورش دانست و گفت: در این الگو می‌شود مسئولیت‌های مهم را به مردم بخصوص خانواده‌ها واگذار کرد.

راه‌اندازی اردوهای «راهیان پیشرفت» از مهمترین توصیه‌های رئیس‌جمهور به مجموعه آموزش پرورش بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تأثیرات مثبت اردوهای راهیان نور، هدف از اردوی راهیان پیشرفت را ایجاد نشاط در دانش‌آموزان و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور از جمله در پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: محیط‌های علمی و پژوهشی و دانشگاهی از جمله مکان‌های بسیار جذاب و دیدنی برای دانش‌آموزان است و نشان دادن پیشرفت‌ها، دستاوردها و افتخارات کشور به نسل نوجوان و جوان خنثی کننده اخبار منفی و القائات نادرست رسانه‌های خارجی به نسل امروز است.

رئیس‌جمهور در ادامه با پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش برای بررسی راهکارهای ارائه بهینه سرانه آموزشی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور را به شکل ویژه مورد توجه قرار دهد؛ چرا که قطعاً افزایش بهره‌وری در این وزارتخانه در ارتقای کیفی آموزش و تربیت دانش‌آموزان تأثیر خواهد داشت.

گزیده‌ای از بازدید آیت‌الله رئیسی از ستاد وزارت آموزش و پرورش و سخنرانی در جلسه نظارت ستادی این وزارتخانه، تا ساعاتی دیگر از شبکه خبر پخش می‌شود و ساعت ۱۵:۳۰ فردا (جمعه) ۲۹ مهر نیز از همین شبکه بازپخش خواهد شد.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha