ایجاد شهر مدرن مبل؛ هدیه دولت سیزدهم به ملایری‌ها

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از ایجاد شهر مدرن مبل با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: این مگاپروژه هدیه بزرگ دولت سیزدهم به مردم ملایر است و بدون شک یکی از پایه‌های تحول اقتصادی در شهر جهانی مبلمان منبت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان ملایر با حضور استاندار همدان اظهار داشت: در شهر جهانی منبت با وجود تولید بسیار خوب این هنرصنعت، یک مارکتینگ و بیزینس پلن مشخصی برای این کار نداریم که با پیگیری‌های انجام شده، این پروژه بزرگ در دست طراحی است.

وی افزود: هفته گذشته با برخی طراحان بین‌المللی جلسه داشتیم و توافقات خوبی با مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شده و شهرداری ملایر هم پای کار است که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

فرماندار ویژه ملایر از الحاق ۵۰۰ هکتار به ۲۲۰۰ هکتار وسعت این شهر خبر داد و این اقدام بی‌نظیر را هدیه دیگری از دولت سیزدهم به ملایری‌ها دانست و بیان کرد: این طرح یک چهارم شهر ملایر را بزرگتر می‌کند و به منزله توسعه، پیشرفت، رفاه و فضای بیشتر برای ایجاد زندگی بهتر برای ملایری‌ها است.

اسماعیلی یادآور شد: تمامی امکانات لازم در این مجموعه بررسی شده و بدون شک یکی از موفق‌ترین اقدامات دولت در طرح نهضت ملی مسکن، در ملایر رقم خواهد خورد.

وی چهار حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و گردشگری را به عنوان پیشران‌های توسعه این شهرستان عنوان کرد و افزود: این پیشران‌ها متناسب با بوم ملایر مشخص شده است.

اسماعیلی فقدان برنامه‌های بومی را یکی از مهمترین چالش‌ها و نکات اصلی در عموم شهرهای ایران برشمرد و گفت: در این راستا برای نخستین بار در تاریخ این شهرستان متناسب با سند آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف و برنامه عملیاتی پیشرفت یکساله، کارگروه تحول اقتصادی ملایر از چهار ماه گذشته تشکیل شد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: این کارگروه در حوزه‌های مختلف، برنامه‌ها و تصمیماتی که می‌تواند منجر به تحول در این شهرستان شود را احصا می‌کند و درنهایت منجر به تهیه و تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری در ملایر می‌شود که در حال نهایی شدن است.

اسماعیلی بیان کرد: در اطلس جامع سرمایه‌گذاری ملایر بخشی از اطلاعات و داده‌های شهرستان تهیه و در حال جمع‌آوری داده‌های استانی هستیم و کمک خواهد کرد که متناسب با بوم ملایر در هر حوزه، برنامه عملیاتی ملایر را محقق کنیم.

به گفته وی زمین و آب مهمترین نهاده‌های ما در اطلس جامع سرمایه‌گذاری است که در این زمینه تمام زمین‌های آبی، دیم و منابع طبیعی این شهرستان در حال شناسایی است.

فرماندار ویژه ملایر تحول و توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان را از دیگر اقدامات عمده برشمرد و گفت: تعاملات بسیار خوبی با دستگاه‌های ذیربط انجام شده و تمام زمین‌ها ائم از آبی، دیم و منابع طبیعی که مستعد توسعه گلخانه باشند، قبل از اینکه سرمایه‌گذار بیاید، در حال احصا و شناسایی است و در موعد مقرر فراخوان و معرفی می‌کنیم.

الحاق ۵۰۰ هکتار به وسعت شهر ملایر

اسماعیلی ادامه داد: براساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه نشاط اجتماعی و انسجام اجتماعی، ۷۰ هکتار با مشارکت اداره کل مسکن و شهرسازی انتخاب و یک مجموعه بزرگ آفرود، اسب‌سواری و موتورسواری در یکی از نقاط خوب ملایر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر ساماندهی خوبی ندارد، ادامه داد: در همین رابطه ساماندهی ورودی‌های شهر ملایر که هزاران میلیارد تومان ثروت تولید خواهد کرد، در دست مشاور است و به سرعت می‌تواند چهره شهر را عوض کند.

فرماندار ویژه ملایر تهیه بانک اطلاعاتی تمام چرخش‌های مالی و پروژه‌های عمرانی این شهرستان را از دیگر اقدامات تحولی برشمرد و اظهار داشت: برای نخستین بار این بانک اطلاعاتی در دست تهیه است که به توسعه ملایر کمک خواهد کرد.

اسماعیلی یادآور شد: الحاق ۲۰ هکتار دیگر به شهرک صنعتی مبلمان حاجی‌آباد، نیاز بازار بود که محقق و با پیگیری‌های استاندار همدان، اوایل دولت سیزدهم اعمال قانون شد و بزودی توافقات لازم با شرکت شهرک‌های صنعتی صورت می‌گیرد.

به گفته وی تمام زیرساخت‌های صنعتی دولتی در این شهرستان ۳۰۰ هکتار بود که با احداث شهرک صنعتی خیاطان ازندریان، ۱۹۵ هکتار به این زیرساخت اضافه می‌شود که در کمتر از یکسال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی دولتی در ملایر توسعه یافت.

ایجاد شهر مدرن مبل؛ هدیه دولت سیزدهم به ملایری‌ها

احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی؛ اولویت ملایر در حوزه درمان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبارات این سفر را امیدبخش دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی ملایر باید با جدیت به دنبال جذب این اعتبارات باشند.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" سرعت بخشیدن در طرح ملی نهضت مسکن و تامین زمین را یکی از مطالبات مردمی و اولویت‌های مهم این شهرستان عنوان و بیان کرد: با توجه به وقفی بودن درصد بالایی از اراضی این شهرستان، این طرح باید هر چه سریعتر اجرایی و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی تسریع در اجرای چهاربانده محور ملایر، آورزمان، نهاوند را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سفر رئیس جمهور ۲ طرح احداث باند دوم محور ملایر- خنداب و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ماده ۲۳ گرفتند که لازم است هرچه سریعتر مطالعه این طرح‌ها انجام و برای اخذ اعتبارات مطرح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تکمیل و راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی، اعطای تسهیلات مورد نیاز طرح توسعه شرکت معادن سرمک، تعیین تکلیف پروژه ۶۰ هکتاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا، کمک برای جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی، تکمیل آسفالت باند رفت ملایر به سمت تهران، جذب سرمایه‌گذاری در حوزه شهرک گلخانه‌ای و توسعه آبیاری نوین و تکمیل هرچه سریعتر سینما فرهنگیان را از دیگر مطالبات عنوان کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به بستر مهیای این شهرستان برای سرمایه‌گذاری، گفت: به‌تازگی یکی از سرمایه‌گذاران بومی با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی ورود کرده که نیاز به تسهیلات دارد و باید کمک کنیم به نتیجه برسد.

هشت پروژه در ملایر آماده افتتاح است

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه دشمن با تمام توان به دنبال پمپاژ پالس‌های منفی و ناامیدی در جامعه است، گفت: باید اقداماتی انجام دهیم که موجب خوشحالی مردم شود.

"هادی بیگی‌نژاد" با اشاره به اینکه هشت پروژه قابل افتتاح در ملایر داریم، افزود: نیاز است برنامه‌ای تدوین شود که تا در ماه‌های آتی این تعداد پروژه به نوبت افتتاح و مردم نیز در افتتاح هر کدام از این پروژه‌ها سهیم باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را در افتتاح پروژه‌ها و خدمات دولت سهیم کنیم و مرتب برای آنها خبر خوش داشته باشیم، بیان کرد: تا قبل از دهه فجر، برنامه افتتاح پروژه‌ها با مشارکت مردم در دستور کار مسئولان استان و شهرستان‌ قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار تکمیل چهار بانده محور آورزمان - نهاوند، اجرای هشت زمین چمن مصنوعی روستایی، تعیین تکلیف زمین‌های خالی شهر و سرعت بخشیدن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اجرای طرح تعریض محور ملایر- اسلامشهر آق‌گل به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل سالن‌های ورزشی روستایی نیمه‌کاره شد.

بیگی‌نژاد یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز با توجه به ظرفیت‌های ویژه ملایر، نیاز به جدیت داریم.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست با حضور "علیرضا قاسمی‌فرزاد" استاندار همدان، تیم اقتصادی استان همدان، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، سرفصل‌های مهم توسعه و عمران شهرستان ملایر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha