۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 84918675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست احزاب سیاسی انگلیس برای برگزاری انتخابات عمومی 

لندن – ایرنا – رهبران احزاب سیاسی انگلیس در پی استعفای لیز تراس از مقام نخست وزیری خواستار برگزاری انتخابات عمومی هستند.

به گزارش ایرنا، "کی‌یر استارمر" رهبر حزب کارگر امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حزب محافظه کار نشان داده است که دیگر پشتوانه‌ای برای حکومت ندارد و مردم بریتانیا مستحق وضعیت بهتری هستند. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آن‌ها اقتصاد را چنان خراب کرده‌اند که اقساط وام مسکن مردم ۵۰۰ پوند در ماه افزایش یافته است. این بحران به گفته استارمر توسط نخست وزیر ایجاد شده اما بهای آن را مردم پرداخت می‌کنند. 

رهبر حزب کارگر تصریح کرد: مردم بریتانیا سزاوار اظهار نظر در مورد آینده کشور هستند. آنها باید این فرصت را داشته باشند که آشفتگی محافظه‌کاران را با برنامه‌های حزب کارگر برای حل مشکلاتشان، رشد اقتصاد برای کارگران و بازسازی کشور برای آینده‌ای عادلانه‌تر و سبزتر مقایسه کنند.

وی افزود: ما باید فرصتی برای شروعی تازه داشته باشیم و در این رابطه به یک انتخابات عمومی نیاز داریم.

همزمان " اد دیوی" رهبر حزب لیبرال گفت: بوریس جانسون کشور را نابود کرد و لیز تراس اقتصاد را به باد داد. محافظه کاران بارها و بارها ثابت کرده اند که شایسته رهبری کشور نیستند. ما نیازی به یک نخست وزیر محافظه کار دیگر نداریم که از بحرانی به بحران دیگر حرکت کند؛ ما به یک انتخابات عمومی و تغییر واقعی نیاز داریم.

دیوی خاطر نشان کرد:‌ وقت آن رسیده است که نمایندگان محافظه کار وظیفه میهنی خود را انجام دهند، کشور را در اولویت قرار داده و به مردم اجازه اظهار نظر بدهند.

همچنین "نیکلا استرجن" سروزیر اسکاتلند در اظهار نظری برگزاری انتخابات سراسری را یک «ضرورت دمکراتیک» خواند و گفت مردم انگلیس نیازمند فرصت اظهارنظر درباره آینده کشور هستند.

وی افزود: آنها باید این شانس را داشته باشند که برنامه آشفته محافظه‌کاران را با سیاست‌های حزب کارگر برای حل مشکلاتشان و بازسازی کشور در راستای  آینده‌ای عادلانه‌تر و سبزتر مقایسه کنند. ما باید فرصتی برای شروعی تازه داشته باشیم و اکنون به یک انتخابات عمومی نیاز داریم.

«لیز تراس» که تنها ۴۵ روز پیش سکان دولت را به دست گرفت در پی افزایش فشارها برای کناره‌گیری از قدرت، استعفا کرد. تراس با ایراد سخنانی مقابل دفتر نخست وزیری اعتراف کرد که زمانی سکان دولت را به دست گرفته که کشور با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه است.

وی عنوان کرد که با دستور کار اصلاح امور اقتصادی مسئولیت دولت را پذیرفت اما اکنون به این نتیجه رسیده که قادر به انجام این ماموریت نیست. به گفته تراس، روند انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر آتی انگلیس تا هفته آینده تکمیل می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha