نماینده مجلس: افزایش ظرفیت قطار سمنان - مشهد به استقبال مردم بستگی دارد

شاهرود - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ظرفیت قطار محلی سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس به استقبال شهروندان و ضریب اشغال قابل قبول بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر خانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از قطار مسافری محلی استان سمنان به مشهد در ایستگاه راه آهن شاهرود افزود: استقبال شهروندان از حرکت این قطار سبب افزایش تعداد واگن‌های آن از ۶ به ۱۰ واگن می‌شود.

وی به محدودیت‌های فراوان در راه‌اندازی این قطار محلی اشاره کرد و اظهار داشت: این مطالبه مردمی با پیگیری جدی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در استان سمنان محقق شد.  

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح راه آهن اینچه برون - شاهرود - طبس و جنوب کشور در حال پیگیری است، ادامه داد: مرحله مطالعات این طرح به پایان رسیده است و تا اسفندماه امسال در ردیف طرح‌های ملی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه امسال شهرستان‌های شاهرود و میامی به نسبت سال گذشته پنج برابر شد.

خانی به اختصاص یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالی از سفر ۹ معاون وزیر به شاهرود اشاره کرد و گفت: تمامی این اعتبارها در راستای مطالبه‌های مردمی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقق مطالبه‌های مردمی در دستور کار است، ابراز داشت: یکی از مطالبه‌های مردمی راه اندازی فرودگاه شاهرود در اربعین حسینی بود که در راستای آن ۲ پرواز از این فرودگاه انجام شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خواست مردم برای برقراری پروازهای فرودگاه شاهرود به هر نقطه از کشور با تکمیل ظرفیت هر پرواز امکان‌پذیر است.

وی به مطالبه مردمی در خصوص راه‌اندازی کارخانه سیمان شاهرود اشاره کرد و گفت: این کارخانه با بیش از ۳۸ هزار عضو با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های لازم تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، با راه‌اندازی این کارخانه برای پنج هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

گام نخست ورزشگاه شاهرود پایان امسال افتتاح می‌شود

خانی با بیان اینکه مرحله نخست ورزشگاه شاهرود با ظرفیت پنج هزار نفر تا پایان امسال افتتاح می‌شود، افزود: برای تکمیل این طرح ۶۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه امسال کشور ۴۴۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ به منظور پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه توانایی جذب بیشتر این بودجه برای هر استان و شهرستانی وجود دارد، اظها داشت: سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی نیز می‌توانند بدون محدودیت از این اعتبار تخصیص یافته استفاده کنند.

درخواست ویژه مدیرعامل راه آهن از نمایندگان مجلس

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم گفت: نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه سال ۱۴۰۲ حوزه ارتباطات خطوط ریلی به طور ویژه عمل کنند.

نماینده مجلس: افزایش ظرفیت قطار سمنان - مشهد به استقبال مردم بستگی دارد

سید میعاد صالحی با بیان اینکه عقب افتادگی تاریخی در حوزه ریلی کشور وجود دارد، افزود: توسعه و ارتقای خدمات در این حوزه در دستور کار دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از حمل و نقل ریلی کشور از مسیر راه آهن شمال‌شرق (۱) انجام می‌شود، ابراز داشت: این ظرفیت با برنامه‌ریزی در راستای توسعه گردشگری می‌تواند توسعه استان سمنان را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، آمادگی برای افزایش واگن‌های قطار مسافری محلی استان سمنان به استقبال مردم منوط است.

وی یادآور شد: قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس به صورت چهار تخته چهار ستاره و ۶ تخته با مناسب ترین قیمت و در بهترین زمان به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به زائران است.

ساعت حرکت قطار محلی سمنان - مشهد

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) پیشتر گفته بود: مسافران برای تهیه بلیت قطار محلی سمنان - دامغان - شاهرود - مشهد و برعکس می‌توانند به باجه‌های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیت راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

فرشاد زادخور افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود برای سوارشدن مسافران این نقاط توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ وارد ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان می‌شود.

به گزارش ایرنا، محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران - مشهد را دربرمی‌گیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر  تردد دارد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

جاده‌های استان سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه میزبان ۲۰ میلیون مسافر عبوری است و توجه بیش از پیش و تقویت خطوط ریلی این استان علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، سبب کاهش حادثه‌های رانندگی می‌شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha