۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 84918624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع انگلیس ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تکرار کرد

لندن – ایرنا – وزیر دفاع انگلیس در ادامه فضاسازهای غرب علیه ایران، ادعای بی اساس ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، "بن والاس" در بازگشت از سفر به واشنگتن، امروز پنجشنبه در مجلس عوام حاضر شد تا گزارشی را از آخرین تحولات مربوط به اقدامات انگلیس در رابطه با جنگ اوکراین ارائه کند.

وی مدعی شد: در حالی که نیروهای روسیه در حال عقب نشینی هستند آن‌ها به حملات علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین که فاقد نقش نظامی هستند اما مصیبت مردم اوکراین را افزایش داده ، متوسل شده‌اند.

 وزیر دفاع انگلیس با تکرار این ادعای واهی غربیها که بخشی از این حملات توسط پهپادهای موسوم به کامیکازی ساخت ایران صورت گرفته است، مدعی شد: "به رغم تکذیب تهران، اما این تسلیحات توسط ایران (به روسیه) ارائه می‌شود." 

این درحالیست که اخیرا برخی اخبار تایید نشده‌ درباره همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین منتشر شده که بارها از سوی مقام های ایرانی رد شده است. ایران از ابتدای جنگ همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ است، اما طرف‌های غربی با ارسال گسترده تسلیحات نظامی مخرب، شعله های آتش جنگی را که آغاز کرده اند، شعله ورتر می کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز با انتشار پیامی در توئیتر تصریح کرد: امروز در تماس تلفنی بورل یادآور شدم که سیاست روشن ما مخالفت با جنگ و تشدید آن در اوکراین هست. ادعای ارسال موشک ایرانی به روسیه برای کاربرد علیه اوکراین یک ادعای بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم اما ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha